کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

  • پرهزینه
  • سخت
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

از انواع غذاهای ترکیه ای می توان به کوفته با سس بادمجان اشاره کرد که به شکل های مختلفی پخته می شود. با ما باشید با چگونگی درست کردن این غذای خوش طعم و لذیذ. طرز تهیه کوفته با سس بادمجان در شروع کار باید پیاز ها را به طور کاملا ریز رنده کرده ، […]

مواد لازم برای تهیه کوفته با سس بادمجان

  • گوشت چرخی 500 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • گوجه فرنگی 4 عدد
  • بادمجان 4 عدد
  • سیر 6 حبه
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • نمک،فلفل سیاه، روغن و زردچوبه به مقدار لازم

از انواع غذاهای ترکیه ای می توان به کوفته با سس بادمجان اشاره کرد که به شکل های مختلفی پخته می شود. با ما باشید با چگونگی درست کردن این غذای خوش طعم و لذیذ.

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

در شروع کار باید پیاز ها را به طور کاملا ریز رنده کرده ، آب آن را گرفته و درون یک ظرف متناسب با کارمان بریزیم. بعد از آن فلفل سیاه و نمک را به همراه گوشتی که از قبل چرخ شده است به درون ظرف می ریزیم.

اکنون باید به کمک دستانمان این مواد را به خوبی مخلوط کنیم و پس از یک دست شدن این محتویات به هر اندازه از آن که می‌خواهید کوفته درست کنید برداشته و گرد می کنیم و این کار را تا زمان تمام شدن تمام مواد و گرد شدن همه آنها ادامه می دهیم.

حال تابه ای برداشته و بر روی شعله گاز می گذاریم. روغن را درون تابه می ریزیم و تا زمان گرم شدن تابه و روغن صبر میکنیم. سپس کوفته ها را درون تابه ریخته و به خوبی آنها را سرخ کرده و بعد از آن که کاملا سرخ شد از درون تابه خارج می کنیم.

آموزش کوفته با سس مخصوص بادمجان

اکنون فعلا با کوفته ها کاری نداریم و می رویم سراغ درست کردن سس بادمجان. برای شروع گوجه فرنگی ها و بادمجان ها را بر روی شعله گاز می گذاریم و آن ها را کباب می کنیم. بعد از آن پوست آن ها را گرفته و کاملا ریز خورده شان می کنیم. بعد از آن پیاز هایی که از قبل باقی مانده است را نیز به صورت کاملا ریز خورد می کنیم.

تابه ای دیگر را برداشته و بر روی شعله گاز می گذاریم. درون آن روغن می ریزیم و شروع می کنیم به سرخ کردن پیاز ها. بعد از تغییر رنگ و طلایی شدن آنها سیری را که از قبل رنده شده است را به درون تابه می ریزیم و به سرخ کردن آن ها ادامه می دهیم.

در قسمت بعد باید نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه را به عنوان ادویه‌ های خود به همراه رب گوجه فرنگی که چاشنی ما است به درون تابه بریزیم و به سرخ کردن ادامه می‌دهیم تا رب گوجه فرنگی از حالت خامی در بیاید. پس از آن گوجه فرنگی ها و بادمجان ها را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم و در آخر کوفته ها را درون تابه می ریزیم.

تنها کافیست که یک فنجان آب به درون تابه بریزیم و در آن را بگذاریم و صبر کنیم تا کوفته های ما جا بیفتد.در آخر درون ظرف دل خواه خود می توان کوفته ها و سس را به شکل دل خواه خود ریخته و تزیین کرده و به همراه نان یا برنج نوش جان کنید.

کوفته قلقلی با سس مخصوص

بازدید : 512 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.