کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 60 دقیقه

کمپوت سیب بسیار کم هزینه و اقتصادی میباشد.خوردن ان برای گوارش بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب

  • سیب:10 عدد
  • شکر:6 قاشق غذاخوری
  • گلاب: 1 قاشق غذاخوری
  • ابلیمو:1 قاشق غذذاخوری
  • اب:3 لیوان

امروز با دستور پخت کمپوت سیب خانگی در خدمت شما هستیم.

سیب یکی از مفیدترین و پر خاصیت ترین میوه های دنیاست. پزشکان مصرف یک سیب در روز را به تمام افراد توصیه میکنند بنابراین سعی کنید در برنامه روزانه خود خوردن سیب را قرار دهید. برای افرادی که گوارش حساسی دارند و مصرف میوه خام برایشان مضر است ، کمپوت گزینه ای ایده آل محسوب میشود.کمپوت سیب به راحتی در سوپر مارکت و فروشگاه ها یافت میشود اما کمپوت های کارخانه ای از مواد نگه دارنده و شکر فراوان استفاده میکنند که برای سلامتی مضر است پس بهترین راه دسترسی به کمپوتی سالم و تازه ، درست کردن آن در منزل است.

طرز تهیه کمپوت سیب خوشمزه

در اولین مرحله برای تهیه کمپوت سیب خوشمزه باید سیب ها را بشویید ، پوست آن را بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید ، یادتان باشد که اگر زیاد سیب ها را خرد کنید بعد از پختن له میشود پیشنهاد میشود سیب را از وسط به دو قسمت یا نهایتا 4 قسمت تقسیم کنید. درون قابلمه شکر و آب بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل شود و آب به جوش بیاید.

بعد از جوش آمدن آب کمی گلاب و آبلیمو را به مواد اضافه کنید. بعد از این کار سیب های قاچ شده را درون مواد بریزید و بگذارید سیب بپزد و شربت آن غلیظ شود. بعد از گذشت زمان به سیب ها سر بزنید به محض اینکه دیدید سیب ها پخته شده میتوانید حرارت را خاموش کنید اما اگر دیدید سیب ها پخته اند ولی شربت شما قوام نیامده است سیب ها را از ظرف خارج کنید و بگذارید مخلوط شربت غلیظ شود.

بعد از اینکه شربت ما نیز اماده شد ان را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن مواد را درون شیشه بریزید و درون یخچال قرار دهید. دقت کنید کمپوت کاملا سرد شود زیرا گرم باشد باعث کپک زدن ان میشود.

بعد از خنک شدن میتوانید سرو کنید.

آموزش درست کردن کمپوت سیب خانگی

بازدید : 449 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.