کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 90 دقیقه

بسیاز غذای مفید و لذیذی برای بدن میباشد.

مواد لازم برای تهیه کلم پلو شیرازی

  • کلم قمری:1 کیلو
  • گوشت چرخ کرده:300گرم
  • پیاز:3عدد متوسط
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • تره،ترخون،ریحان،شوید:500گرم
  • برنج":8 پیمانه
  • پودر دارچین:به میزان لازم
  • ارد نخودچی:4 قاشق غذاخوری

میتوان به جرات گفت کلم پلو شیرازی خوشمزه ترین و معروف ترین غذای استان فارس است که نه تنها افراد بومی بلکه افراد غیر بومی نیز آنرا طبخ میکنند. کلم پلو را با گوشت قلقلی و کلم درست میکنند. این غذا بسیار لذیذ است و اگر برای اولین بار قصد دارید این غذا را امتحان کنید قطعا عاشقش خواهید شد. امروز با دستور پخت کلم پلو شیرازی تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

کلم پلو خوشمزه و بسیار برای بدن مقوی است. یکسری سبزی برای این غذا استفاده میشود که عطر آن را چند برابر میکند. معمولا خود مردمان بومی استان فارس این غذا را  با سالاد شیرازی سرو میکنند. تهیه کلم پلو آسان است و به راحتی میتوانید مواد آن را از بازار تهیه نمایید.

طرز تهیه کلم پلو شیرازی خوشمزه

در اولین مرحله برای تهیه کلم پلو شیرازی باید برنج را تمیز بشویید درون کاسه ای از آب و کمی نمک خیس کنید.

سبزی را پاک کنید و درون تشت پر از آب خیس کنید.

یک پیاز را پوست بگیرید ، آنرا رنده کرده و اب پیاز را بگیرید ، گوشت چرخکرده را به پیاز اضافه کنید کمی نمک و فلفل زده و خوب ورز دهید. مواد را کنار بگذارید تا کمی استراحت کند.

یک پیاز دیگر را پوست بگیرید. یکدست و نگینی خرد کنید تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون تابه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود. بعد از سرخ شدن پیاز آن را کنار بگذارید.
حال سبزی را خوب بشویید در صافی بریزید تا آب آن کاملا خارج شود بعد از این کار روی تخته سبزی را ریز خرد کنید.
کلم را شسته و یک لایه از آنرا بردارید تا قسمت های پلاسیده آن جدا شود.

آن را به صورت خلالی ریز خرد کنید بعد از خرد کردن درون تابه روغن بریزید بعد از داغ شدن کلم را به همراه سبزی خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید. بعد از تفت پیاز سرخ شده را به همراه نمک ، پودر دارچین و فلفل روی مواد بریزید.
در این زمان میتوانید گوشت را به اندازه گردو گرد کنید و در تابه سرخ کنید.

قابلمه ای را پر از اب کنید روی حرارت متوسط قرار دهید تا اب به جوش بیاید بعد از جوشیدن اب برنج را درون قابلمه بریزید و تا زمان ابکشی برنج صبر کنید بعد از اینکه زمان ابکشی فرا رسید برنج را درون صافی بریزید.

درون قابلمه ته دیگ دلخواهتان را بگذارید و بعد از یک لایه ریختن برنج یک لایه مواد کلم و سبزی را بریزید بعد روی مواد کمی از گوشت قلقلی را بچینید این کار را تا اتمام برنج و مواد ادامه دهید. بعد از پایان در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید برنج در زمان 40 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.

بعد از گذشت این زمان برنج دم کشیده را درون ظرف مورد نظر سرو کنید.

آموزش درست کردن کلم پلو شیرازی

بازدید : 323 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.