کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کشک مایع

طرز تهیه کشک مایع

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 20 دقیقه

از فراورده های شیر میتوان به کشک مایع اشاره کرد که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن یک نمونه از آن می پردازیم. همچنین توجه داشته باشید که ما قبلا دستور تهیه کشک خانگی را نیز برای شما منتشر کرده بودیم. طرز تهیه کشک مایع در مرحله اول […]

مواد لازم برای تهیه کشک مایع

  • کشک خشک به مقدار لازم
  • آب جوش به مقدار لازم

از فراورده های شیر میتوان به کشک مایع اشاره کرد که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن یک نمونه از آن می پردازیم.
همچنین توجه داشته باشید که ما قبلا دستور تهیه کشک خانگی را نیز برای شما منتشر کرده بودیم.

طرز تهیه کشک مایع

در مرحله اول باید کشک های خود را داخل آبکش ریخته و با آب ترجیحا گرم آن ها را بشوریم. در قسمت بعد باید کشک ها را درون یک ظرف ریخته و به اندازه مناسب درون آن آب جوش بریزیم. مقدار آب جوش لازم برای کارمان آن حدی از آب جوش است که روی کشک ها را بپوشاند و بعد از آن باید در ظرف را گذاشته و به مدت حدود یک شب کشک ها درون آب بمانند تا بافت نرمی پیدا کنند.

آموزش درست کردن کشک مایع

بعد از گذشت این زمان کشک ها را از درون ظرف بیرون بیاورید و لازم است که بعد از آن به خوبی با هر وسیله‌ای که در اختیار شما است آن ها را هم زده تا به طور کامل مخلوط شوند.

در ادامه یه ملاقه از آب کشک را از ظرف قبلی که کشک ها را در آن به مدت یک شب گذاشته بودیم برداشته و به کشک ها اضافه کنیم تا در طول هم زدن بافت نرم تری پیدا کنند.

آموزش درست کردن کشک مایع - تبدیل کشک خشک به مایع

دقت کنید اگر می خواهید غلظت کشک مایع شما زیاد باشد مقدار کمتری از آب کشک را از ظرف قبلی به ظرف جدید اضافه کنید و به همین ترتیب اگر می خواهید غلظت کشک شما کم باشد باید آب کشکی که به آن اضافه می کنید بیشتر از حد معمول باشد.

از آنجایی که کشک ما برخلاف سایر کشک ها که مواد نگهدارنده دارند خیلی زود فاسد میشود باید در مدت زمان کمی مصرف شود و درون یخچال نگهداری بشود و اگر می‌خواهید بیشتر آن را نگهداری کنید باید آن را درون فریزر بگذارید.

بازدید : 324 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.