کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کدو بره (کچلیک) مازندرانی

طرز تهیه کدو بره (کچلیک) مازندرانی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

کدو بره یک غذای بسیار خوش‌ طعم و ساده می باشد که نام دیگر آن کچلیک (!) است. این غذا محصول استان مازندران می باشد که در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن آن به صورت گام به گام خواهیم پرداخت پس با ما باشید. دستور پخت کدو بره برای شروع باید پوست پیاز ها […]

مواد لازم برای تهیه کدو بره

  • سیب زمینی 2 عدد
  • کدو سبز 4 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد

کدو بره یک غذای بسیار خوش‌ طعم و ساده می باشد که نام دیگر آن کچلیک (!) است. این غذا محصول استان مازندران می باشد که در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن آن به صورت گام به گام خواهیم پرداخت پس با ما باشید.

دستور پخت کدو بره

برای شروع باید پوست پیاز ها را بکنیم و بعد از آن به خوبی آن ها را بشوریم.حال به شکل نگینی آن ها را خرد کرده و می رویم سراغ پوست کندن سیر هایمان.بعد از گرفتن پوست سیر ها آن ها را شسته و به شکل ریز رنده می کنیم.

اکنون باید پوست سیب زمینی ها را بگیریم و به خوبی آن ها را بشوریم.بعد از آن به شکل نگینی و با اندازه های درشت آن ها را خرد می کنیم.در قسمت بعد باید کدو سبز را شسته و آن ها را به شکل حلقه حلقه برش بزنیم.

خیار اسلایس شده

یک تابه را بر می داریم و داخل آن روغن مایع می ریزیم.پیازها را به درون تابه می ریزیم و شروع به تفت دادن می کنیم تا زمانی که پیاز ها از حالت خام خود دربیایند.بعد از آن سیر را درون تابه می ریزیم و اکنون تفت دادن را متوقف نمی‌ کنیم.

وقتی که بوی سیر به مشاممان خورد ، نمک و زرد چوبه را درون تابه می ریزیم و مقداری هم می زنیم.سپس سیب زمینی ها را به داخل تابه اضافه می کنیم و بعد از آن کدو سبز را درون تابه ریخته و به هم زدن ادامه می‌ دهیم.

اکنون باید گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آن ها را بگیریم و به شکل نگینی آن ها را خرد کنیم بعد از آن باید گوجه فرنگی های خرد شده را درون تابه بریزیم و هم بزنیم تا زمانی که آب گوجه فرنگی ها گرفته شود.

گوجه خرد شده

در آخر پس از جا افتادن مواد درون تابه ، تخم مرغ ها را داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا تخم مرغ ها پخته شوند و دیگر غذای ما آماده است.پیشنهاد می‌ شود که این غذا را در کنار سبزی نوش جان کرد که البته می توان این غذای خوشمزه را در کنار مواد غذایی دیگری هم میل کرد.

دستور پخت کدو بره یا کچلیک

بازدید : 806 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.