کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

  • پرهزینه
  • متوسط
  • 5 نفر
  • 90 دقیقه

کباب کوبیده یکی از غذاهای اصیل و لذیذ ایرانی هست که طرفداران بسیار زیادی دارد ، این غذای خوش طعم را می توانید برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. درست کردن کباب کوبیده نیاز به ترفند های خاصی دارد که اگر این نکات را رعایت نکنید هرگز به یک کوبیده ی خوشمزه و […]

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده خانگی

  • قلوه گاه گوسفندی 1 کیلو
  • سردست گوساله 1 کیلو
  • تفاله پیاز آب گرفته شده 800 گرم
  • نمک ، فلفل ، زعفران به مقدار لازم

کباب کوبیده یکی از غذاهای اصیل و لذیذ ایرانی هست که طرفداران بسیار زیادی دارد ، این غذای خوش طعم را می توانید برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. درست کردن کباب کوبیده نیاز به ترفند های خاصی دارد که اگر این نکات را رعایت نکنید هرگز به یک کوبیده ی خوشمزه و رستورانی دست پیدا نخواهید کرد ، ما در این دستور ، آموزش مرحله به مرحله تهیه کوبیده خانگی را برایتان قرار داده‌ایم.

دستور پخت کباب کوبیده سنتی

در تهیه کوبیده ترکیب استفاده گوشت خیلی مهمه در این دستور به نسبت 1 به 1 از قلوه گاه گوسفندی و سر دست گوساله  استفاده کردیم  دو قاشق سرخالی نمک به گوشت ها مون می پاشیم و بعد گوشت ها مون رو با دنده درشت چرخ می کنیم و بعد از ترکیب کردن گوشت ها اون رو حداقل به مدت 12 ساعت داخل فریزر قرار بدید.
برای این که گوشت هامون روی سیخ قرار بگیره و از سیخ نریزه باید حتما به صورت نیمه منجمد داخل چرخ گوشت بریزیمش ، برای پیاز هم حتما از پیاز سفید استفاده کنید چون پیاز سفید آب کمتری داره و برای کباب مناسب تر هستش ، آب پیاز رو بعد از چرخ کردن حتما با یه توری می گیریم ، پیاز رو داخل یه ظرف دیگه با نمک و زعفران و فلفل با هم خوب مخلوط می کنیم و این کار باعث میشه پیاز در داخل کباب تیره نشه ، بعدش پیاز رو به گوشت اضافه می کنیم و 2 بار با دنده ریز چرخ گوشت چرخ کی کنیم ،  مقدارپیازی که برای هر کیلو گوشت لازمه تقریبا 400 گرم تفاله آب گرفته پیاز هستش ، در این مرحله که گوشت رو دو بار با دنده ریز چرخ کردیم حالا باید ورز بدیم گوشتمون رو.
باید گوشت رو به حدی ورز بدیم که چسبندگی لازم رو پیدا کنه و از روی سیخ نیفته ، استفاده از جوش شیرین در کباب باعث پف بیشتر گوشت و بهتر کباب شدن گوشت میشه که دلبخواهی هست و می تونید استفاده نکنید.
بعد از این که کباب ها رو به سیخ کشیدیم اونها رو روی ذغال می زاریم و باید بلافاصله برگردونیمشون که از روی سیخ نریزن  و به همین شکل اینقدر این کار رو در فواصل زمانی کوتاه تکرار میکنیم تا کبابمون کامل حاضر بشه.

بازدید : 477 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.