کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کباب ماهی اوزون برون

طرز تهیه کباب ماهی اوزون برون

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 180 دقیقه

کباب ماهی اوزون برون جزو دسته کباب های محبوب و پرخاصیت میباشد. یک غذای سالم و پر انرژی است. هفته ای 2 بار مصرف ماهی در هفته توصیه میشود چون منبع غنی کلسیم و ویتامین دی میباشد پس سعی کنید حتما ماهی را در برنامه غذایی هفته ای خود بگنجانید.

مواد لازم برای تهیه کباب ماهی اوزون برون

  • ماهی اوزون برون : 800 گرم
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • روغن مایع : 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه : 2 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • آبلیمو ترش : 4 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده : به میزان لازم

کباب ماهی اوزون برون یکی از غذاهای خوشمزه ، محبوب و البته پرهزینه است. کباب ماهی اوزون برون جزو دسته غذاهای دریایی و پرطرفدار است که بسیار سالم و برای بدن مفید است. تهیه این غذا بسیار آسان است و به راحتی میتوانید در منزل آنرا درست کنید. ماهی اوزون برون منبع غنی ویتامین دی ، فسفر و اُمگا 3 است. با آموزش تهیه کباب ماهی اوزون برون تا پایان همراه پرتال آشپزی کوک یاب باشید.

طرز تهیه کباب ماهی اوزون برون

کباب ازون برون خانگی

در اولین مرحله برای تهیه کباب ماهی اوزون برون ، ماهی را از پوست جدا کنید و استخوان های ماهی را بگیرید. سعی کنید برای کباب از ماهی بزرگ و استخوان درشت استفاده کنید بعد از این کار روی تخته ماهی را فیله کنید و درون ظرف بریزید.

اکنون پیاز را پوست بگیرید و ریز رنده کنید پیاز را با دست فشار دهید تا کاملا آب پیاز گرفته شود. آب پیاز را درون کاسه روی ماهی فیله شده بریزید. حال آبلیمو ، روغن مایع ، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد درون ظرف اضافه کنید مواد کباب را زیرورو کنید تا همه مواد با هم ترکیب شود. روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا ماهی کاملا مزه دار و بوی خامی خود را از دست بدهد.

فلفل دلمه را بشویید و به صورت مربعی خرد کنید. مواد کباب را از یخچال خارج کنید. به 2 روش میتوانید کباب ماهی اوزون برون را طبخ کنید. اولین روش به وسیله سیخ چوبی درون تابه و دومین روش با سیخ فلزی و روی منقل.

در روش اول سیخ های چوبی را آماده کنید یک عدد فلفل دلمه خرد شده لایه بعد فیله ماهی را به سیخ بکشید این کار تا اتمام مواد انجام دهید تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن (روغن در حدی باشد که فقط کف تابه چرب شود) سیخ های کباب را درون تابه بگذارید اجازه دهید روی حرارت ملایم سرخ شود بعد از سرخ شدن سیخ را برگردانید تا طرف دیگر ماهی نیز سرخ شود. بعد از انجام این مراحل کباب ماهی اوزون برون آماده است در ظرف مورد نظر سرو کنید.

اما اگر میخواهید کباب را روی منقل پخت کنید باید ذغال ها را یکدست روشن کنید جوری که تمام ذغال به یک اندازه حرارت داشته باشد تا به طور مساوی گرما به کباب برسد. ماهی و فلفل دلمه را به سیخ بکشید بعد روی منقل بزارید و تند تند سیخ ها را بخرخانید تا همه قسمت های ماهی پخته شود. بعد از آماده شدن کباب ، در ظرف مورد نظر بریزید و با نان یا برنج سرو کنید.

بازدید : 516 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.