کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کباب ترش

طرز تهیه کباب ترش

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

کباب ترش یا ترش کباب یکی از اصیل ترین غذاهای گیلانی است. این کباب لذیذ از گوشت قرمز ، گردو و رب انار تشکیل شده و جمع این مواد تشکیل یک مزه عالی را داده است. تهیه این کباب فقط محدود به گیلان نمیشود بلکه در تمام جای ایران به دلیل خوشمزه بودن کباب ترش تهیه میشود.

مواد لازم برای تهیه کباب ترش

  • گوشت گوسفندی یا گوساله : 500 گرم
  • گردو آسیاب شده : 100 گرم
  • رب انار : 3 قاشق سوپ خوری
  • سیر رنده شده : 3 حبه
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • جعفری ، چوچاق ، مرزه ، گشنیز ، ترخون : 3 قاشق سوپ خوری

اگر به دنبال یک کباب جدید و لذیذ هستید ما به شما کباب ترش را پیشنهاد میدهیم. کباب ترش یا به زبان گیلکی ترش کباب اصالتش مربوط به استان گیلان است و بین افراد بومی و غیر بومی بسیار محبوب است. کباب ترش به علت داشتن گردو خیلی مقوی و مفید و کمی ترش مزه است زیرا در این غذا از رب انار استفاده شده است. شما به راحتی میتوانید این کباب لذیذ را در منزل تهیه کنید و حتی با این غذا از مهمان های خود پذیرایی کنید. تا پایان با دستور پخت کباب ترش خانگی با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب ترش

در اولین مرحله برای تهیه کباب ترش باید سبزی را پاک کنید و درون کاسه به همراه آب به مدت 1 ساعت خیس کنید تا گل و لای سبزی از بین برود. گوشت کبابی را روی تخته به تکه های مناسب خرد کنید. تکه های گوشت نباید زیاد بزرگ باشد چون دیر میپزد و باعث میشود مواد روی گوشت بسوزد.

سبزی را بعد گذشت 1 ساعت تمیز بشویید و ریز خرد کنید و کنار بگذارید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید پیاز را به همراه گوشت درون کاسه بریزید گردو را درون میکسر ریخته و آسیاب کنید اگر به میکسر دسترسی ندارید میتوانید با هاون گردو را بکوبید تا یکدست و کاملا ریز شود.

رب انار و گردو آسیاب شده را به ظرف گوشت و پیاز اضافه کنید و مواد را کمی زیرورو کنید حال میتوانید سبزی خرد شده را به همراه فلفل سیاه و سیر رنده شده به مواد کباب اضافه کنید مایه کباب را با قاشق یا به کمک دست ورز دهید تا مواد به همه جای گوشت برسد و بوی خامی گوشت از بین برود.

حواستان باشد به هیچ عنوان در این زمان نمک را به گوشت اضافه نکنید زیرا نمک باعث سفتی گوشت میشود. حال 2 عدد کیوی را رنده کنید و روی مواد بریزید روی ظرف سلفون بکشید و اجازه دهید گوشت کبابی به مدت 5 ساعت درون یخچال استراحت کند تا هم نرم شود و هم مواد به خورد گوشت برود.

بعد از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج کنید و به سیخ بکشید. گوجه را بشویید و آن را نیز به سیخ بکشید برای گوجه کبابی سعی کنید از گوجه های ریز استفاده کنید.

طرز تهیه کباب ترش گیلانی - بهترین کباب رشت

منقل و ذغال را آماده کنید همه ذغال ها یکدست حرارت داشته باشد تا همه قسمت های گوشت یکدست پخته شود. بعد از اینکه ذغال ها بور شدن سیخ گوشت و گوجه را روی منقل قرار دهید کمی نمک روی گوشت و گوجه بریزید و تند تند سیخ ها را جابجا کنید تا پخته شود.

بعد از پخته شدن گوشت کباب ترش آماده میباشد در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه برنج یا نان میل کنید.

کباب ترش اصیل گیلانی - دستور پخت کباب ترش

بازدید : 363 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.