کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کباب بناب

طرز تهیه کباب بناب

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 160 دقیقه

کباب بناب یک غذای لذیذ ایرانی است.بسیار در مجالس از این کباب استفاده مینمایند.

مواد لازم برای تهیه کباب بناب

  • گوشت گوسفندی:400گرم
  • پیاز:2عدد متوسط
  • زعفران دم کرده:به میزان لازم
  • کره:به میزان لازم
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • راسته گوساله:400گرم

کباب بناب جزو معروفترین کبابهای ایران است که زادگاهش استان اذربایجان شرقی است اما به دلیل استقبال مردم از این کباب خوشمزه در همه جای ایران طبخ میشود. با آموزش کباب بناب خوشمزه تا پایان همراه ما باشید.

بهترین گوشت برای تهیه کباب بناب گوشت گوسفندی است که هم بافتی نرم و هم چربی دارد که طعم کباب را لذیذتر میکند. کباب بناب را هم میتوانید همراه برنج و هم میتوانید با نان سرو کنید.البته دقت داشته باشید مصرف بیش از دو روز در هفته گوشت قرمز برای سلامتی مضر است و بیش از اندازه مصرف گوشت ممکن است بیماری نقرس را به وجود بیاورد. پس مواظب سلامتی خود باشید.

طرز تهیه کباب بناب خوشمزه

در اولین مرحله برای تهیه کباب بناب ، گوشت را درشت چرخ کنید. حال پیاز را پوست بگیرید و روی تخته کارتان آنرا ریز و نگینی خرد کنید. (البته زیاد ریز نباشد که پیاز اب نیندازد و درشت هم نباشد که زیر دندان بیاید پس به این نکته حتما توجه کنید.)

اکنون پیاز را به گوشت اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل به ان اضافه کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید. بهتر است برای این کار از دست استفاده کنید پس گوشت را به مدت یک ربع با دست ورز دهید. بعد از اتمام این کار روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملا مواد استراحت کند.
بعد از اینکه مواد درون یخچال به حد کافی استراحت کرد ار یخچال خارج کنید و دوباره مواد را ورز دهید.

اکنون زمان آن رسیده که گوشت را به سیخ بکشید. برای این کار کافیست یک مقدار از گوشت را بردارید به اندازه پرتقال به سیخ بکشید و با انگشت به ان فرم دهید و ان را زیبا کنید.این کار را تا اتمام تمام مواد انجام دهید. از سیخ مخصوص کوبیده استفتده کنید.

گوجه های شسته شده را هم به سیخ بزنید.

ذغال ها را روشن کنید تا کاملا بگیرد و بور شود بعد از این که به شعله افتاد سیخ گوشت را روی اتش بگذارید و باد بزنید و تند تند برگردانید این کار باعث میشود گوشت شما از سیخ جدا نشود. در کنار سیخ کباب گوجه ها را نیز روی اتش بگذارید تا بپزند. در این مرحله از مخلوط کره ی آب شده و زعفران دم کرده برای روی کباب استفاده کنید تا بافت نرم آن حفظ شود.

اکنون کباب شما اماده سرو میباشد میتوانید به همراه مخلفات و دوغ نوش جان کنید.

دستور طبخ کباب بناب آذربایجان

بازدید : 381 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.