کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نوشیدنی کارامل ماکیاتو

طرز تهیه نوشیدنی کارامل ماکیاتو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 1 نفر
  • 30 دقیقه

یکی از از انواع نوشیدنی ها که به شکلی ساده تهیه می شود و در سراسر دنیا طرفدار دارد کارامل ماکیاتو نام دارد. این نوشیدنی را به طور معمول می توان در کافه ها تهیه کرد. در ادامه به آموزش چونگی درست کردن این نوشیدنی خوش طعم می‌پردازیم پس با ما همراه باشید. نحوه تهیه […]

مواد لازم برای تهیه کارامل ماکیاتو

  • سس کارامل 3 قاشق غذاخوری
  • شیر پر چرب نصف پیمانه
  • اسپرسو 1 شات

یکی از از انواع نوشیدنی ها که به شکلی ساده تهیه می شود و در سراسر دنیا طرفدار دارد کارامل ماکیاتو نام دارد. این نوشیدنی را به طور معمول می توان در کافه ها تهیه کرد. در ادامه به آموزش چونگی درست کردن این نوشیدنی خوش طعم می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

نحوه تهیه کارامل ماکیاتو

برای شروع کار لیوانی که می‌خواهیم در آن کارامل ماکیاتو را درست کنیم برمیدداریم و به درون آن کارامل اضافه می کنیم.سپس یک ظرف را برداشته و به درون آن شیر اضافه می کنیم و ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم.

نحوه تهیه نوشیدنی کارامل ماکیاتو

پس از گرم شدن شیر باید به این نکته دقت کرد که قبل از به جوش آمدن شیر ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و به درون یک فرنچ پرس می ریزیم و تنها گرم شدن آن برای ما کافی است.با استفاده از فرنچ پرس می توان فوم شیر به دست آورد.

در صورت دسترسی به دستگاه اسپرسو به کمک آن می توان فوم شیر را تهیه کرد.در این روش شیر را داخل پیچر ریخته و سپس با کمک نازل دستگاه می توان فوم شیر را تهیه کرد.

حال باید فوم شیر را به لیوان خود اضافه کنیم و بعد از آن شیر را درون لیوان بریزیم.سپس اسپرسویی که از قبل حاضر کردیم را آهسته به داخل لیوان اضافه می کنیم.

به این نکته توجه کنید که اسپرسو را حتما آهسته درون لیوان اضافه کنید تا کارامل ماکیاتو ما به صورت لایه ای به دست بیاید و در نهایت این نوشیدنی دل چسب را به شکل داغ نوش جان می کنیم.

نوشیدنی چند رنگ شکلاتی - نوشیدنی کاراملی

بازدید : 317 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.