کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه چای آلبالویی

طرز تهیه چای آلبالویی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

چای آلبالو در واقع نوعی دمنوش هست که از آلبالوی تازه و یا خشک تهیه میشود. آلبالو یک میوه قرمز رنگ بسیار پر خاصیت هست و یکی از خواص چای آلبالو خاصیت ادرار آوری اون هستش ، که باعث دفع سموم بدن شده و به کاهش چربی دور شکم کمک میکند. چای آلبالو همچنین باعث […]

مواد لازم برای تهیه چای آلبالو

  • آلبالو 1 ونیم لیوان
  • آب سرد 1 و نیم لیوان
  • نبات

چای آلبالو در واقع نوعی دمنوش هست که از آلبالوی تازه و یا خشک تهیه میشود.
آلبالو یک میوه قرمز رنگ بسیار پر خاصیت هست و یکی از خواص چای آلبالو خاصیت ادرار آوری اون هستش ، که باعث دفع سموم بدن شده و به کاهش چربی دور شکم کمک میکند. چای آلبالو همچنین باعث کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول و کاهش چربی خون میشه ، نوشیدن یک فنجان چای آلبالو یک ساعت قبل غذا باعث میشه احساس سیری به شما دست بده و به تدریج حجم غذای شما رو کاهش بده  ، میتونید با اضافه کردن زنجبیل یا دارچین به این چای اثر چربیسوزی اون رو بیشتر کنید. مصرف چای آلبالو میتونه باعث کاهش التهاب کبد و کلیه بشه و به کنترل بیماری کبد چرب کمک میکنه ، ملاتونین موجود در میوه آلبالو به تنظیم خواب کمک میکنه نوشیدن یک فنجان چای در طول روز میتونه به درمان و کاهش بیخوابی خانم های باردار کمک کنه.

طرز تهیه چای آلبالو کوک یاب

یک فنجان بزرگ آلبالو داریم ، که نزدیک یک و نیم لیوان معمولی هستش ، ابتدا آلبالو ها رو میشوریم و چوب هاش رو جدا میکنیم همراه یک و نیم لیوان آب سرد روی حرارت کم میزاریم وقتی که جوشید کف های روش رو جدا میکنیم که خوشرنگ تر بشه  پنج دقیقه جوشیدن کافیه ، بعد داخل قوری میریزیم و بعد یک عدد نبات هم میندازیم داخل قوری و اجازه میدیم روی بخار کتری یک ربع بمونه و دم بکشه ، چای آلبالوی ما آماده هستش خیلی خوشمزه و خوش رنگ میشه و کلی هم خاصیت داره امیدوارم استفاده کنید و دوستش داشته باشین.

بازدید : 272 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.