کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه پیتزا استیک

طرز تهیه پیتزا استیک

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

پیتزا استیک جزء دسته غذاهای فست فودی پرطرفدار در کل دنیاست این غذای خوشمزه به علت نداشتن سوسیس و کالباس یک غذای سالم است که از افراد کم سن تا بزرگسال همه عاشق این غذا هستند با دستور پیتزا شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا استیک

  • آرد : 3 پیمانه
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • خمیر مایه فوری : 1 قاشق غذاخوری
  • شکر : 4 قاشق غذاخوری
  • شیر : 1 پیمانه
  • گوشت گوساله : 200 گرم
  • قارچ : 10 عدد
  • سیر : 2 حبه
  • پاپریکا ، پودر کاری ، پودر آویشن : به میزان لازم
  • پنیر پیتزا و سس کچاپ : به میزان لازم

اگر به دنبال یک پیتزای خوشمزه پرطرفدار هستید ما به شما پیتزا استیک را پیشنهاد میکنیم این غذای خوشمزه دارای ارزش غذایی بالایی است زیرا با گوشت تهیه میشود و از سوسیس و کالباس که برای بدن مضر است به دور میباشد. با این آموزش شما به راحتی میتوانید در منزل این پیتزای خوشمزه را تهیه کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. با دستور پخت پیتزا استیک خانگی تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

دستور پخت پیتزا استیک و سبزیجات تازه

طرز تهیه پیتزا استیک خوشمزه خانگی

در اولین قدم برای تهیه این غذا باید خمیر پیتزا را آماده کنید درون یک قابلمه کوچک شیر بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید شیر تا جایی گرم کنید که اگر انگشت خود را در شیر فرو بردید گرما را حس کنید ولی انگشت شما نسوزد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

حال خمیر مایه و یک قاشق شکر را به شیر اضافه کنید بعد از مخلوط کردن روی آن را بپوشانید و در جای تاریک و در دمای محیط به مدت 10 دقیقه قرار دهید. بعد از اینکه خمیر مایه پف کرد درون ظرفی مناسب بریزید و به آن روغن ، باقی شکر ، نمک و تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید سپس آرد را در 3 مرحله الک کرده و به آرامی به مواد اضافه کنید.

به کمک دست خمیر را ورز دهید میتوانید کف تخته را آرد بپاشید تا خمیر به سطح تخته نچسبد. این کار را حدود 10 دقیقه ادامه دهید هرچقدر خمیر خوب ورز داده شود بهتر به عمل میاید و پف میکند. کف ظرفی را چرب کنید و خمیر را درون آن قرار دهید روی ظرف را پارچه ای تمیز بکشید تا به مدت 1 ساعت در دمای محیط به عمل بیاید.

اکنون باید مواد روی پیتزا را آماده کنید در ابتدا باید گوشت گوساله را به صورت نازک و نواری برش دهید درون کاسه استیل بریزید و به آن پودر آویشن ، پودر پاپریکا ، سیر رنده شده ، فلفل سیاه و پودر کاری بزنید و مواد را با هم ترکیب کنید و 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار شود.

بعد از پوست گیری قارچ آن را خلالی خرد کنید و با حرارت به نسبت بالا سرخ کنید تا آب نندازد و حسابی سرخ شود میتوانید در صورت تمایل کمی آبلیمو به قارچ اضافه کنید تا از سیاه شدن قارچ جلوگیری کند.

گوشت را از یخچال خارج کنید و درون تابه با کمی روغن تفت دهید برای این کار لازم نیست درون تابه آب بریزید چون برش های گوشت نازک هست به راحتی میپزد.

روی تخته کمی آرد بپاشید خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به کمک وردنه روی سطح تخته پهن کنید فر را روشن و روی 220 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. کف سینی فر را با برس و روغن کمی چرب کنید البته میتوانید کاغذ روغنی نیز کف سینی قرار دهید.

وقتی که خمیر را درون سینی پهن کردید کمی سس کچاپ روی خمیر پهن کنید و به کمک چنگال چندین سوراخ ایجاد کنید پنیر پیتزا رنده شده را روی سس بریزید این کار برای این است که مواد به کف خمیر بچسبد.

گوشت و قارچ روی خمیر بگذارید در مرحله آخر دوباره روی مواد پنیر پیتزا بریزید حال پیتزا را به مدت 15 دقیقه درون فر که از قبل گرم شده قرار دهید. اگر دوست دارید پنیر روی پیتزا طلایی شود میتوانید در پایان گریل را روشن کنید تا پنیر شما سرخ شود.

پیتزا استیک آماده شده در ظرف مورد نظر سرو و با سس دلخواه آن را میل کنید.

آموزش تهیه پیتزا گوشت - پیتزا استیک ایتالیایی

 

بازدید : 416 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.