کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

یک غذای مجلس و شیک میباشد.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

  • هویج:1 لیوان
  • گوشت چرخ کرده:200گرم
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • پیاز:عدد بزرگ
  • تخم مرغ:1 عدد
  • برنج:4 پیمانه
  • شکر:به میزان دلخواه

هویج پلو یک غذای کاملا اصیل و پرطرفدار  ایرانی است. هویج پلو هم با گوشت قلقلی و هم با مرغ طبخ میشود. شما میتوانید با این غذای خوشمزه از مهمان های خود پذیرایی کنید.با کوک یاب همراه باشید با دستور پخت هویج پلو با گوشت قلقلی.
هویج بعنوان ماده اصلی هویج پلو همیشه قابل دسترس و در بازار موجود است. به همین دلیل هرموقع که خواستید میتوانید این غذای لذیذ را درست کنید. هویج پلو را هم میتوانید ملس و هم شیرین درست کنید این کاملا سلیقه ای میباشد.

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

در اولین مرحله برای تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی باید برنج را پاک کنید بشویید و درون کاسه به همراه آب و نمک خیس کنید. چند ساعتی برنج خیسانده شود.

پیاز را پوست بگیرید رنده کنید اب پیاز را بگیرید و درون ظرفی بریزید و گوشت چرخکرده را درون ظرف ریخته و با پیاز مخلوط کنید. بعدکمی نمک و فلفل به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و کاملا ورز دهید. اکنون میتوانید تخم مرغ را درون ظرفی جدا بشکنید اگر سالم بود به مخلوط گوشت اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید.روی ظرف را سلفون بکشید و اجازه دهید مواد یک ساعتی درون یخچال استراحت کتد.

دستور تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت کنید. همچین یک عدد پیاز را شسته پوست بگیرید و ان را نیز درشت رنده کنید. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید کمی روغن بریزید بعد از داغ شدن روغن پیاز و هویج رنده شده را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید کمی شکر به هویج اضافه کنید. این کار باعث میشود هم مواد از خامی در بیاید و هم اینکه کامل آب هویج گرفته شود.
بعد از اینکه اب هویج گرفته شد مواد را از روی تابه بردارید و کنار بگذارید.

بعد از استراحت یک ساعتی گوشت ، گوشت را از یخچال خارج کنید تابه را روی حرارت بگذارید و بعد از داغ شدن روغن گوشت را در کف دست گرد کوچک کنید و درون روغن سرخ کنید این کار را تا اتمام مواد انجام دهید.حرارت ملایم باشد زیرا هم گوشت پخته شود و هم کاملا سرخ شود.

حال قابلمه را از اب پر کنید روی حرارت متوسط بگذارید بعد از اینکه اب به جوش امد برنج را درون اب بریزید و اجازه دهید زمان ابکشی ان فرا برسد بعد از این که برنج مناسب برای ابکشی بود درون صافی بریزید و کمی اب گرم روی ان بگیرید.

درون قابلمه روغن بریزید ته دیگ دلخواهتان را کف قابلمه بگذارید بعد ار ان یک لایه برنج بریزیدو لایه بعد مخلوط هویج را ضافه کنید این کار را تا تمام شدن برنج و هویج انجاد دهید. بعد از این اجازه دهید برنج شما به مدت 40 دقیقه به ارامی و حرارت ملایم دم بکشد.
بعد از اینکه برنج شما دم کشید در ظرف مورد نظر ریخته و با گوشت قلقلی تزیین نمایید.نوش جان.

آموزش درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی

بازدید : 315 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.