کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نرگسی بادمجان

طرز تهیه نرگسی بادمجان

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

نرگسی بادمجان یک غذای اقتصادی و راحتی میباشد این غذای خوشمزه بسیار مفید و سالم برای بدن است و برای افرادی که اهل غذاهای سبزیجاتی هستند نرگسی بادمجان بهترین گزینه میباشد. این غذای لذیذ را هم در وعده ناهار و هم در وعده شام میتوانید میل کنید.

مواد لازم برای تهیه نرگسی بادمجان

  • بادمجان : 6 عدد
  • گوجه فرنگی :
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردجوبه : به میزان لازم

اگر به دنبال یک غذای ساده و خوشمزه هستید ما به شما نرگسی بادمجان را پیشنهاد میکنیم. نرگسی بادمجان جز دسته غذاهای اقتصادی و کم خرج است که تهیه آن ساده و مواد اولیه مورد نیازش همیشه در دسترس میباشد. نرگسی بادمجان از ترکیب گوجه فرنگی ، تخم مرغ و بادمجان تهیه میشود و غذای کاملا سالمی است. با دستور پخت نرگسی بادمجان تا پایان همراه ما باشید.

آموزش تهیه نرگسی بادمجان – غذای اصیل گیلانی

طرز تهیه نرگسی بادمجان

در اولین قدم برای تهیه نرگسی بادمجان باید بادمجان را پوست بگیرید و به مدن نیم ساعت درون کاسه ای پر از آب و نمک قرار دهید این کار باعث میشود تلخی بادمجان گرفته و در هنگام سرخ مقدار کمتری روغن به خود جذب کند. اگر بادمجان ها روی آب شناور بودند یک کاسه پر از اب سنگین روی بادمجان قرار دهید تا به زیر آب برود.

بعد از گذشت نیم ساعت بادمجان را از کاسه خارج کنید و درون صافی بریزید تا آب بادمجان گرفته شود و حتی میتوانید بعد از این کار با دستمال بادمجان ها را خشک کنید.

حال وقت آن رسیده که بادمجان را حلقه حلقه برش دهید. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید بعد از داغ شدن روغن حلقه های بادمجان را درون ماهیتابه بریزید و سرخ کنید. وقتی که کامل سرخ شد از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

گوجه فرنگی را بشویید و همانند بادمجان حلقه حلقه برش دهید (میتوانی پوست گوجه فرنگی را بگیرید این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد) سپس درون روغن گوجه فرنگی حلقه شده را تفت دهید و کمی نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و بادمجان را روی گوجه فرنگی بچینید سپس در قابلمه را بگذارید تا بادمجان و گوجه با آب گوجه پخته و نرم شود.

درون کاسه تخم مرغ را بشکنید و با همزن برقی یا چنگال خوب مخلوط کنید بعد از این کار تخم مرغ زده شده را روی مواد بریزید. در را بگذارید تا تخم مرغ نیز همانند مواد پخته شود.

بعد از گذشت این زمان نرگسی بادمجان آماده میباشد در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه نان و سبزی خوردن میل کنید.

بازدید : 380 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.