کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نخود پلو ترکیه ای

طرز تهیه نخود پلو ترکیه ای

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 110 دقیقه

یکی دیگر از غذاهای جذاب ترکیه ، نخود پلو میباشد این غذای خوشمزه به علت داشت مرغ و نخود کاملا سالم و مفید برای بدن است که شما میتوانید به راحتی نخود پلو را در منزل تهیه و حتی با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید در این کشور این غذا بسیار محبوب و حتی جزء غذاهای خیابانی هم محسوب میشود.

مواد لازم برای تهیه نخود پلو ترکیه ای

  • برنج : 3 پیمانه
  • نخود : 1 پیمانه و نیم
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • سینه مرغ : 1 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

یکی از غذاهای خوشمزه و معروف کشور ترکیه ، نخود پلو نام دارد که مورد استقبال گردشگران نیز قرار میگیرد. در زبان ترکی به این غذا نوهوتلو پیلاو میگویند. نخود پلو را میتوانید همراه با انواع خورش سرو کنید اما بطور معمول در ترکیه آنرا همراه با مرغ ریش ریش شده و نخود طبخ میکنند. همچنین تهیه این غذا با گوشت چرخ کرده واویشکایی نیز بسیار بسیار طعم عالی و مطلوبی بهمراه دارد. با دستور پخت نخود پلو ترکیه تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه نخود پلو خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه نخود پلو خوشمزه ترکیه ای

آموزش درست کردن نخود پلو ترکی با مرغ

برای تهیه این غذای مجلسی باید در اولین مرحله یک عدد پیاز را از وسط دو نیم کرده و به همراه مرغ ، برگ بو ، نمک و فلفل سیاه درون قابلمه بریزید.

نصف قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برای 50 دقیقه کاملا پخته شود.

بعد از اینکه مرغ پخته شد از روی حرارت بردارید تا خنک شود سپس آن را ریش ریش کرده و درون ظرفی بریزید.

دستور تهیه نخودپلو ترکیه ای - آموزش غذای ترکی

نخود را که از شب قبل خیس کرده بودید را درون قابلمه به همراه آب ریخته و کمی نمک اضافه کنید تا روی حرارت بپزد.

میتوانید برای پختن نخود از دیگ زودپز نیز استفاده نمایید یا اگر وقت کافی ندارید از کنسرو نخود برای تهیه این غذا استفاده کنید.

یک قابلمه را از آب پر کنید و اجازه دهید تا بجوشد ، پس از اینکه آب جوشید برنج را که از 2 ساعت قبل خیس کرده بودید را به قابلمه اضافه کنید.

هنگامی که مغز برنج کمی سفت ولی اطراف آن نرم بود را آبکش نمایید و روی برنج آب گرم بگیرید.

ته قابلمه را روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقتان را کف قابلمه قرار دهید یک لایه برنج ریخته سپس روی برنج نخود پخته شده قرار دهید این کار را تا اتمام مواد انجام دهید.

در قابلمه را گذاشته و منتظر بمانید برنج برای 50 الی 60 دقیقه به آرامی دم بکشد. بعد از گذشت این زمان نخود پلو را در ظرف مناسب سرو و مرغ ریش ریش را کنار آن قرار دهید.

بهترین دستور پخت نخودپلو

بازدید : 9261 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.