کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا کنجد سیاه

طرز تهیه مربا کنجد سیاه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 15-20 نفر
  • 60 دقیقه

کنجد یک دانه روغنی بسیار پر خاصیت و غنی است. از این ماده در تهیه انواع غذاها ، نان و شیرینی استفاده میشود ، اما شاید کمتر کسی از کنجد سیاه برای تهیه یک مربای مقوی و خوش طعم استفاده کرده باشد. در ادامه به آموزش گام به گام تهیه مربا کنجد سیاه می پردازیم […]

مواد لازم برای تهیه مربا کنجد سیاه

  • کنجد 1 کیلوگرم
  • شیره انگور 1 فنجان

کنجد یک دانه روغنی بسیار پر خاصیت و غنی است. از این ماده در تهیه انواع غذاها ، نان و شیرینی استفاده میشود ، اما شاید کمتر کسی از کنجد سیاه برای تهیه یک مربای مقوی و خوش طعم استفاده کرده باشد. در ادامه به آموزش گام به گام تهیه مربا کنجد سیاه می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دستور تهیه مربا کنجد سیاه

برای شروع باید یک ظرف را پر از آب کرده و کنجد ها را به آن ظرف اضافه کنیم.بعد از زیر و رو کردن آن ها و جدا شدن پوست های اضافی و سنگ ریزه ها کنجد ها را از ظرف خارج می کنیم به درون یک سینی منتقل می‌کنیم.

همچنین می توانید کنجد ها را بر روی یک پارچه نخی بریزید و چندین روز جهت خشک شدن آن ها صبر کنید و یا کار دیگری که می‌توان انجام داد آن است که کنجد ها را به همراه سینی بر روی یک بخاری با درجه پایین بگذاریم که این کار سرعت بیشتری دارد.

بعد از خشک شدن کنجد ها تابه ای را برمی داریم و کنجد ها را به آن اضافه می کنیم.سپس تابه را بر روی شعله گاز می گذاریم و شروع به تفت دادن کنجد ها می کنیم تا زمان برشته شدن آن ها که در این هنگام متوجه صداهایی از کنجد ها می شویم.

بعد از اتمام صدای کنجد ها تابه را از روی شعله گاز برمیداریم و تا زمان پایین آمدن دمای کنجد ها صبر می کنیم.بعد از آن باید کنجد ها را جهت میکس شدن به درون یک مخلوط کن منتقل کنیم.

بعد از آن شیره انگور را درون مخلوط کن می ریزیم و به مخلوط کردن آن ها می پردازیم تا به طور کامل مخلوط شوند.حال مربای ما آماده شده است و تنها کافیست که آن را به یک ظرف در دار منتقل کرد و جهت نگهداری در یخچال قرار داد.

مربای کنجد سیاه - مربای جدید - آموزش مربای کنجد

بازدید : 532 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.