کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا شلیل

طرز تهیه مربا شلیل

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 90 دقیقه

از انواع مرباهای کشور ایران می‌توان به مربای شلیل اشاره کرد که بسیار خوش طعم می باشد و می توان آن را بعنوان صبحانه و یا عصرانه میل کرد. این مربا رنگ بسیار وسوسه انگیزی دارد که این به خاص بودن آن می افزاید و همچنین می توان برای درست کردن آن در فصل های […]

مواد لازم برای تهیه مربا شلیل

  • شلیل 1 کیلو گرم
  • شکر 700 گرم
  • آب لیمو 1 قاشق چایخوری

از انواع مرباهای کشور ایران می‌توان به مربای شلیل اشاره کرد که بسیار خوش طعم می باشد و می توان آن را بعنوان صبحانه و یا عصرانه میل کرد. این مربا رنگ بسیار وسوسه انگیزی دارد که این به خاص بودن آن می افزاید و همچنین می توان برای درست کردن آن در فصل های تابستان و بهار اقدام کرد.در ادامه به نحوه درست شدن این مربای خوشمزه میپردازیم پس با ما همراه باشید.

نحوه تهیه مربای شلیل

دقت کنید که در خرید،شلیل هایی را انتخاب کنید که کاملا قرمز هستند و بافت سفتی دارند.این موارد به تهیه هرچه بهتر مربای ما کمک می کند.لازم است که هسته های شلیل ها را از داخل آن در بیاوریم و آن را به شکل حبه های قند خرد کنیم.

دقت کنید که شلیل ها خیلی ریز نشوند زیرا در پخت امکان دارد که شلیل ها له بشوند.بعد از آن لازم است که به شلیل های خرد شده شکر را اضافه کنیم.

لازم است که یک شب تا صبح ظرف حاوی شکر و شلیل را در یخچال بگذاریم که حدود تقریبا ۱۲ ساعت جهت آب انداختن شلیل به طول می انجامد.

اگر تمایل دارید که آب مربا زیاد باشد می توانید یک لیوان آب به درون ظرف منتقل کنید و در غیر این صورت لازم به انجام این کار نیست.ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم و جهت آب شدن شکر ها صبر می کنیم.

سپس شعله گاز را بالاتر می بریم تا محتویات درون ظرف به جوش آید.بعد از آن کف های ایجاد شده بر روی مربا را بر می‌داریم و حدود نیم ساعت زمان لازم است برای جا افتادن مربا.

بعد از گذشته ۲۵ دقیقه آب لیمو را به درون ظرف منتقل می‌کنیم؛این کار جهت جلوگیری از شکرک زدن مربا می باشد.ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و صبر می کنیم تا دمای مربا پایین بیاید.ظرف شیشه‌ای مناسبی را انتخاب کرده و مربا را به درون آن منتقل می‌کنیم و جهت نگه داشتن آن،آن را درون یخچال می گذاریم.

آموزش درست کردن مربای شلیل

بازدید : 320 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.