کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مارمالاد هویج

طرز تهیه مارمالاد هویج

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 50 دقیقه

از مارمالاد های خوش طعم و خوش رنگ و لعاب می توان به مارمالاد هویج اشاره کرد که کاربرد آن بیشتر در کیک و شیرینی جات می باشد که در ادامه به یادگیری چگونگی درست کردن آن به طور کامل می پردازیم. دستور پخت مارمالاد هویج برای شروع لازم است که هویج های خود را […]

مواد لازم برای تهیه مارمالاد هویج

  • هویج 200 گرم
  • سیب 200 گرم
  • پرتقال 1 عدد
  • پوست رنده شده پرتقال 1 قاشق چایخوری
  • شکر 400 گرم

از مارمالاد های خوش طعم و خوش رنگ و لعاب می توان به مارمالاد هویج اشاره کرد که کاربرد آن بیشتر در کیک و شیرینی جات می باشد که در ادامه به یادگیری چگونگی درست کردن آن به طور کامل می پردازیم.

دستور پخت مارمالاد هویج

برای شروع لازم است که هویج های خود را به خوبی شسته و پوست آنها را بگیریم. بعد از آن هویج ها را خرد می‌کنیم و درون ظرفی مناسب مقداری آب ریخته و این ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم.

دستور تهیه مارمالاد هویج

وقتی که آب درون ظرف به جوش رسید صافی را بر روی ظرف می گذاریم و هویج ها را بر روی آن پخش می کنیم و در نهایت در ظرف را می گذاریم تا به این شکل هویج های خرد شده ما با بخار پز شدن به خوبی نرم بشوند.

در مرحله ی بعد لازم است که پوست پرتقال ها را بکنیم و به جدا کردن فیله آنها از پوست شان می پردازیم و آن پوست اولیه را بسیار ریز کرده سپس سیب ها را شسته و پوست شان را می کنیم. لازم است سیب ها را خرد کرده و به همراه پرتقال و سایر مواد آنها را میکس کرده تا به شکل پوره در آیند و این پوره به دست آمده را درون یک ظرف می ریزیم.

در قسمت بعد باید شکر را درون ظرف بریزیم و مواد را به خوبی ترکیب کنیم تا به طور کامل مخلوط شوند. حال ظرفی که شامل این محتویات است را بر روی شعله گاز می گذاریم تا مارمالاد ما با از دست دادن آب خود به غلظت مورد نظر ما برسد.

اگر مایل هستید که مارمالاد خود را به‌ عنوان مربا مورد استفاده قرار دهید لازم است که در انتها یک قاشق چای خوری آبلیمو را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. اکنون مارمالاد ما آماده است و تنها کافی است که صبر کنیم تا دمای آن پایین بیاید.

مارمالاد هویج - آموزش درست کردن مارمالاد خانگی

بازدید : 422 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.