کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه لیمو عمانی در خانه

طرز تهیه لیمو عمانی در خانه

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • دقیقه

یکی از چاشنی های بسیار پرکاربرد و شناخته شده در کشور ایران لیمو عمانی است که می‌خواهیم به روشی ساده طرز تهیه آن را در خانه به شما آموزش بدهیم. با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید. نحوه تهیه لیمو عمانی برای شروع باید لیمو های تازه را برای تهیه لیمو عمانی انتخاب کنیم. اگر […]

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی

  • لیمو شیرازی به میزان لازم
  • سرکه سفید 1 لیوان
  • نمک به مقدار لازم

یکی از چاشنی های بسیار پرکاربرد و شناخته شده در کشور ایران لیمو عمانی است که می‌خواهیم به روشی ساده طرز تهیه آن را در خانه به شما آموزش بدهیم. با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید.

نحوه تهیه لیمو عمانی

برای شروع باید لیمو های تازه را برای تهیه لیمو عمانی انتخاب کنیم. اگر بخواهیم لیمویی که برای این کار مناسب باشد را نام ببریم می توانیم از لیمو ترش شیرازی یاد کنیم. آن ها را به خوبی شسته و به درون آب کش منتقل می کنیم.

اکنون باید بر روی لیمو ها نمک بریزیم و حدود ۴ ساعت آن ها را کنار بگذاریم. پس از آن باید یک ظرف بزرگ را برداشته و درون آن آب بریزیم و بر روی شعله گاز بگذاریم و بعد سرکه را در ظرف می ریزیم.

حال باید پس از آن که محتویات جوشیدند،حدود ۳ دقیقه لیمو ها را در این ظرف بریزیم و بعد از آن در بیاوریم و به ظرفی دیگر منتقل کنیم.
به وسیله یک چنگال بر روی لیموها سوراخ هایی ایجاد کرده و آن ها را به ظرف برمی گردانیم به گونه‌ای که روی هم نباشند. حال ظرف خود را مقابل نور مستقیم خورشید می گذاریم تا خشک شوند. بعد از گذشت حدود دو هفته لیمو ها خشک شده اند.

در این مدت باید هر سه روز یک بار لیمو ها را هم بزنیم تا تمامی لیمو ها و همه جای آن ها به طور کامل و یکدست خشک شوند.

در نهایت لیموها بافتی شکننده و سفت پیدا می کنند که تا رسیدن به این مرحله باید در محیط خانه قرارشان داد تا از کپک زدن آن ها جلوگیری شود. بعد از آن لیموعمانی ما آماده است و تنها باید آن ها را درون یک ظرف مناسب بریزیم و برای نگهداری به درون کابینت منتقل کنیم.

طرز تهیه لیمو عمانی در خانه

بازدید : 338 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.