کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قیمه با کوفته قلقلی

طرز تهیه قیمه با کوفته قلقلی

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

خورش قیمه با کوفته قلقلی یکی از سریع ترین روش های تهیه خورشت قیمه هست چون خیلی زود آماده میشه و میتونید در کوتاه ترین زمان ممکن یک خورش خوشمزه و خوش رنگ داشته باشین که البته با تمام خورش های قیمه ای که تا به امروز میل کردید متفاوت هم هست. قیمه یکی از […]

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه با کوفته قلقلی

  • گوشت چرخ کرده 150 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه و زعفران و پودر گل محمدی ولیمو عمانی

خورش قیمه با کوفته قلقلی یکی از سریع ترین روش های تهیه خورشت قیمه هست چون خیلی زود آماده میشه و میتونید در کوتاه ترین زمان ممکن یک خورش خوشمزه و خوش رنگ داشته باشین که البته با تمام خورش های قیمه ای که تا به امروز میل کردید متفاوت هم هست. قیمه یکی از خورشت های سنتی و محبوب ایران هست که با پلو زعفرانی سرو میشه و در بیشتر مراسمات و مجالس استفاده میشود.
شما میتونید به دلخواه به خورشتون سیب زمینی و یا بادمجان سرخ شده اضافه کنید.

دستور پخت خورشت قیمه با کوفته قلقلی

ابتدا یک پیاز خورد شده رو کمی تفت میدیم ، کمی زرد چوبه میریزیم و مخلوط میکنیم ، یک پیمانه لپه رو از قبل خیس میکنیم و بعد داخلش میریزیم و با هم تفت میدیم ، یک قاشق رب گوجه میریزیم و با رب گوجه هم کمی تفت میدیم ، آب میریزیم و میزاریم که لپه امون نیم پز بشه.

150 گرم گوشت چرخ کرده داریم یک پیاز رنده شده که آبش رو گرفتیم اضافه میکنیم ، نمک ، فلفل میریزیم داخلش و موادگوشتیمون رو ورز میدیم ، بعد از گوشت به مقدار دلخواه برمیداریم و قلقلی درست میکنیم ، اگر فرصت هم داشتیم نیم تا یک ساعت هم کوفته ها رو داخل یخچال قرار میدیم ، بعد کوفته قلقلی ها رو کمی تفت میدیم وقتی که لپه نیم پز شد کوفته قلقلی هامون رو به داخل قابلمه اضافه میکنیم و اجازه میدیم که بپزه.

نمک و فلفل و کمی زعفران هم اگه دوست داشتین میتونین بهش اضافه کنید. ادویه هایی مثل هل و دارچین ویا پودر گل محمدی هم به دلخواه میتونید اضافه کنید ، لیمو امانی هم بریزید و بعد اجازه بدید خورشتتون جا بیفته بسیار راحت وسریع آماده میشه وخیلی هم خوش طعم ولذیذ هستش ، وقتی که خورشتمون آماده شد کمی هم سیب زمینی سرخ میکنیم و کنار خورشتمون میریزیم وسرو میکنیم.

بازدید : 374 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.