کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 30 دقیقه

قارچ سوخاری به دلیل بصرفه بودن و همچنین دستور تهیه ساده و سریعی که دارد ، بسیار محبوب است.

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری

  • قارچ:300گرم
  • ارد:1فنجان
  • تخم مرغ:2عدد
  • پودر سوخاری:1فنجان
  • پودر سیر:1/2قاشق چایخوری
  • پاپریکا.اویشن:1/2 فنجان
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی:به میزان لازم

قارچ سوخاری یک پیش غذای عالی و خوشمزه و محبوب است که معمولا در رستوران ها سرو میشود ، اما امروز در مجله آشپزی کوک یاب با دستوری آشنا میشویم که یک قارچ سوخاری خوش طعم رستورانی و با کیفیت را براحتی  تهیه کنیم.

طرز تهیه قارچ سوخاری خانگی

طرز تهیه قارچ سوخاری خانگی

قارچ بسیار پر خاصیت است و در پیشگیری از بسیاری از بیماریها و پوکی استخوان نقش پررنگی دارد و به جبران کمبود آهن نیز کمک میکند. سعی کنید در هفته این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید و خود و عزیزانتان را به خوردن قارچ عادت دهید.

حال که تا حدودی با خواص قارچ آشنا شدیم ، به سراغ ادامه مطلب میرویم تا یکی از جذابترین و خوش طعمترین غذاهایی را که میتوان با قارچ تهیه کرد را به شما آموزش دهیم. با کوک یاب همراه باشید.

در مرحله اول باید قارچ های مناسب را انتخاب کنیم ، برای این منظور سعی کنید از قارچ های بسته بندی استفاده کنید چراکه سایز و اندازه قارچهای بسته بندی معمولا همدست و یکسایز است. سعی کنید قارچ های کوچک و تازه را انتخاب کنید تا هم بافت محکمتری داشته باشند و هم کمتر آب بیاندازند.
پس از انتخاب قارچهای مناسب ، باید آنها را پاک کرده و بشوییم. بهتر است کار شستشوی قارچ ها را سریع انجام دهیم تا قارچ به خود آب نگیرد چون موقع سرخ کردن آب میاندازد. بعد از شستن قارچ اگر دوست دارید پوست انرا بگیرید.

در این مرحله ارد را در کاسه ای بریزید بعد نمک ، فلفل ، پودر سیر ، پودر پاپریکا و اویشن را با ارد مخلوط کنید.
در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید در صورت سالم بودن به کاسه دیگر انتقال دهید با یک چنگال خوب هم بزنید تا کامل سفیده و زرده مخلوط و یکدست شود.

در ظرفی دیگر مقداری پودر سوخاری بریزید. سعی کنید از پودر سوخاری درشت استفاده کنید.
(من خودم معمولا پودر سوخاری را در منزل درست میکنم هم به صرفه هست هم خیالم راحته. برای این کار میتونین نان باگت را خرد کنید درون قابلمه بریزید روی بخاری بگذارید معمولا 24 ساعت زمان میبرد تا نان خشک شود.در فصل گرما هم میتوانید قابلمه و نان را روی حرارت خیلی کم گاز روی شعله پخش کن بگذارید و نان ها را زیرورو کنید.بعد از خشک شدن نان را در دستگاه غذاساز بریزید و پودر کنید.)

وقت این رسیده که قارچ ها را سرخ کنیم.

تابه گود را روی حرارت بگذارید بعد که روغن در حال داغ شدن است قارچ ها را تک تک درون تخم مرغ بعد داخل ارد و دوباره درون تخم مرغ و در مرحله اخر به پودر سوخاری اغشته کنید بعد درون ماهیتابه که روغن ان کاملا داغ شده است بیاندازید. دقت کنید تابه را پر از قارچ نکنید که بهم فشار نیاورند.
قارچ ها را در حین سرخ شدن بغلطانید تا کاملا سرخ شوند بعد از این کار برای گرفتن روغن میتوانید قارچ ها را روی دستمال بگذارید. اکنون قارچ سوخاری شما اماده سرو است و میتوانید با سس آنرا میل کنید.

دستور پخت قارچ سوخاری رستورانی

بازدید : 326 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.