کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه فگاتو

طرز تهیه فگاتو

  • متوسط
  • متوسط
  • 2 نفر
  • 90 دقیقه

با ما همراه باشید با نحوه درست کردن یکی از غذاهای بسیار خوش طعم ایتالیایی که به شکل های مختلفی پخته می شود به نام فگاتو. دستور پخت فگاتو برای شروع کار لازم است که دنبه و جگر را به خوبی بشوریم و برای گرفته شدن آبشان آن ها را درون آبکش بریزیم. در آخر […]

مواد لازم برای تهیه فگاتو

  • جیگر 300 گرم
  • دنبه 150 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • نمک،فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

با ما همراه باشید با نحوه درست کردن یکی از غذاهای بسیار خوش طعم ایتالیایی که به شکل های مختلفی پخته می شود به نام فگاتو.

دستور پخت فگاتو

برای شروع کار لازم است که دنبه و جگر را به خوبی بشوریم و برای گرفته شدن آبشان آن ها را درون آبکش بریزیم. در آخر لازم است که آنها را به شکل دل خواه خرد کنیم.

دستور پخت فگاتو - Fegato - غذای ایتالیایی خوشمزه

برای ادامه لازم است که گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آنها را بکنیم و آن ها را به صورتی که می خواهیم خرد کنیم و آنها را به شکل پوره در بیاوریم.حال باید پوست پیاز ها را بکنیم و به شکل نگین آنها را ریز ریز کنیم.

در قسمت بعد باید تابه ای را بر روی شعله گاز بگذاریم و در آن کره بریزیم.بعد از گذشت مدت زمانی که کره کاملا آب شد پیاز را درون تابه می ریزیم و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا به رنگ طلایی در بیاید و تفت داده شود.

دستور تهیه بهترین غذای ایتالیایی

حال باید دنبه ها را درون تابه بریزیم و آن را هم بزنیم تا دنبه ها پخته شوند.بعد از آن جگر ها را درون تابه می ریزیم و محتویات درون تابه را هم می زنیم تا کاملا پخته شوند.اکنون باید ادویه های خود را که شامل فلفل سیاه،زردچوبه و نمک می شود را درون تابه بریزیم.

اکنون باید رب گوجه فرنگی را درون تابه بریزیم و تا زمان گرفته شدن خامی رب گوجه فرنگی لازم است محتویات را هم بزنیم و پس از آن پوره گوجه فرنگی خود را داخل ظرف می ریزیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

لازم است که با گذشت زمان محتویات درون ظرف بجوشد و آب آن با تبخیر گرفته شود.نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که به محتویات درون ظرف به هیچ عنوان آب اضافه نکنید زیرا باعث می شود که بافت جگرها سفت شود و بگذارید تا با همان آب گوجه فرنگی غذای مان آماده شود.

پس از آماده شدن غذای مان تنها کافی است که آن را از روی شعله گاز برداریم و در ظرف مورد نظر خود آن را بریزیم و به سلیقه خود آن را تزیین کنیم و می توانید با هر چیزی که دوست دارید این خوراک دل چسب را میل کنید.

آموزش درست کردن فگاتو جگر و دنبه - غذای سنتی ایتالیایی

بازدید : 377 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.