کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه پنکیک خانگی

طرز تهیه پنکیک خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 20 دقیقه

دستور پخت پنکیک خانگی + نکات مهم برای بهبود کیفیت پنکیک خانگی

مواد لازم برای تهیه پنکیک خانگی

  • آرد سفید 1 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل به مقدار لازم
  • بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • شیر 1 پیمانه
  • روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار کم

پنکیک یکی از انواع صبحانه های لذیذ است که در اکثر کشور ها شناخته شده است و به دلیل اینکه در تابه های کوچک تهیه می شود با نام پنکیک شهرت پیدا کرده است.انواع بسیاری متنوعی از پنکیک وجود دارد و در کشورهای مختلف با روش های مختلفی پخته می شود که به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر صبحانه میل می شود. البته نوع دیگری از پن کیک هم وجود دارد که به عنوان پیش غذا میل می شود و معمولا با گوشت یا مرغ آماده می شود.

Pancake 3

در این دستور پخت،آموزش پنکیک انگلیسی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که معمولا به همراه خامه،میوه های فصل و یا  عسل تهیه می شود، برای یادگیری آموزش پخت پنکیک خانگی با ما همراه باشید.

دستور پخت پنکیک خانگی

برای پخت پنکیک نخست تخم مرغ را در یک کاسه مناسب ریخته و آنرا مقداری هم می زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملا با هم میکس شوند، سپس شکر را به همراه وانیل به آن اضافه میکنیم و مواد را با هم خوب مخلوط کرده تا یکدست شوند.

Pancake

یک نکته مهم در مورد اضافه کردن وانیل که باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، چون اگر وانیل بیشتر از حد باشد باعث تلخی طعم پنکیک ها می شود. در ادامه پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می کنیم.

حالا مواد را به خوبی هم زده تا مواد با هم یک دست بشوند، سپس بکینگ پودر و مقدار بسیار کمی نمک را در یک ظرف با آرد سفید مخلوط کرده سپس مخلوط آرد را دو مرتبه الک می کنیم تا بطور کامل نرم شود.

حال مخلوط آرد را پس از الک کردن به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و همگی مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بطور کامل یکدست بشوند.سپس شیر را آهسته آهسته به مواد اضافه کرده و بطور مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا مایه پنکیک یک دست بشود.

در صورتی که شیر نداربد یا به هر دلیلی نمی خواهید از شیر استفاده کنید می توان از آب هم برای پخت پن کیک استفاده کرد. پس از اینکه خمیر پن کیک آماده شد یک تابه خیلی کوچک به اندازه پنکیک روی حرارت خیلی ملایم قرار بدهید.

سپس با مقداری روغن کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید ( نیازی نیست خودتان پنکیک را پخش کنید چون خودش باید به حدی شل باشد که به خودی خود پخش بشود ) و اجازه بدهید حباب بزند.

Pancake 1

پس از این که کف پنکیک تغییر رنگ داد، آنرا را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز طلایی بشود. به همین شکل کل پن کیک ها را آماده کنید و بعد از آن می توانید به همراه انواع میوه های تازه فصل مثل موز ، توت فرنگی و … یا انواع صبحانه های معمولی مثل انواع مربا ، شکلات مایع و عسل میل کنید.

Pancake 4

نکات پخت پن کیک خانگی

استفاده از شیر یا آب
سر آشپزهای معروف دنیا توصیه می کنند برای تهیه پن کیک از شیر استفاده بشود زیرا شیر علاوه بر اینکه طعم بهتری به پن کیک می دهد باعث می شود پن کیک بافت خیلی نرمی داشته باشد و همچنین می توان مدت زمان بیشتری آنرا بدون اینکه خشک بشود نگهداری کرد و سپس آن را میل کرد.

پنکیک با کره
برای خوشمزه تر شدن طعم پنکیک می توان مقداری کره به آن اضافه کرد ، اما به دلیل اینکه شما می توانید پس از اتمام پخت پنکیک کره را به آن اضافه کنید می توان پنکیک خود را بدون کره تهیه کرد، چون برخی افراد به کره در پخت پنکیک علاقه ای ندارند.

دستور پخت پنکیک پفکی
در صورتی که علاقه دارید پنکیک های شما تخت نباشند و حالت پفکی داشته باشند مانند کیک می توان نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر به پنکیک اضاف کرد. نکته قابل توجه دیگر اینکه برای اینکه خاصیت بکینگ پودر از بین نرود نباید آنرا زیاد مخلوط کرد.

Pancake 2

از انواع پنکیک می توان به پنکیک موزی ، شکلاتی ، مغزدار و سیب و دارچین و انواع دیگری اشاره کرد که در رابطه با پنکیک سیب و دارچین باید عرض کرد که بیشتر به عنوان عصرانه آن را میل می کنند.

Pancake 5

بازدید : 310 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.