کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شکلات صبحانه (کرم کاکائو)

طرز تهیه شکلات صبحانه (کرم کاکائو)

  • متوسط
  • متوسط
  • 7-9 نفر
  • 70 دقیقه

شکلات صبحانه یا کرم کاکائو یکی از شکلات های مایع بسیار محبوب و پرکاربرد است. استفاده این نوع شکلات همانطور که از نامش پیداست برای وعده صبحانه بسیار رایج است ، اما یک ویان وعده خوشمزه نیز محسوب میشود و همچنین برای پخت شیرینی ، کیک و تزیین آنها نیز بسیار کاربردی است. این نوع […]

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه

  • پودر کاکائو 1 پیمانه
  • شکر 1.5 پیمانه
  • شیر 1 لیتر
  • کره 50 گرم

شکلات صبحانه یا کرم کاکائو یکی از شکلات های مایع بسیار محبوب و پرکاربرد است. استفاده این نوع شکلات همانطور که از نامش پیداست برای وعده صبحانه بسیار رایج است ، اما یک ویان وعده خوشمزه نیز محسوب میشود و همچنین برای پخت شیرینی ، کیک و تزیین آنها نیز بسیار کاربردی است.
این نوع شکلات با طعم های مختلفی قابل تهیه است. (ساده ، کنجد ، تلخ ، فندق ، پسته و…)
همچنین شما میتوانید از انواع مغزهای کوبیده و خرد شده نظیر پودر پسته ، خلال بادام ، پودر فندق و… نیز استفاده کرده و شکلات صبحانه مغزدار درست کنید.

نحوه تهیه شکلات صبحانه

برای شروع پودر کاکائو و شکر را داخل یک ظرف ریخته و با استفاده از یک قاشق به هم زدن آن ها می پردازیم تا به طور کامل مخلوط شوند. در واقع این کار باعث می شود که شکلات صبحانه ما به شکل گلوله گلوله در نیاید.

بعد از آن باید شیر را درون ظرف بریزیم و هم بزنیم. بعد از آن که محتویات درون ظرف مخلوط شدند ؛ ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم و به هم زدن مواد ادامه می دهیم تا زمانی که شیر در آستانه به جوش آمدن باشد. دقت کنید که لازم نیست شیر به طور کامل به جوش بیاید.

بنابراین شعله گاز باید کم باشد. مواد را مرتب هم زده تا به شکلاتی با غلظت بالا دست پیدا کنیم. به این منظور حدود ۴۵ دقیقه ظرف بر روی شعله گاز باید قرار داشته باشد.

جهت جلوگیری از ته گرفتن شکلات ، هر ۵ دقیقه یک بار آن را هم بزنید. بعد از آن که شکلات ما به غلظت مناسبی رسید ؛ کره را درون ظرف می ریزیم و مواد را هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

بعد از آن ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و صبر می کنیم تا با گذشت زمان ، دمای آن پایین بیاید. سپس آن را داخل یک ظرف در دار ریخته و جهت نگهداری داخل یخچال قرار می دهیم.

دستور تهیه شکلات صبحانه خانگی - کرم کاکائو

بازدید : 1022 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.