کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شربت پرتقال

طرز تهیه شربت پرتقال

  • اقتصادی
  • ساده
  • 10 نفر
  • 40 دقیقه

با فرا رسیدن فصل های گرم سال و افزایش تدریجی دمای هوا ، استفاده از نوشیدنی های خنک میوه ای رواج بسیاری پیدا میکند. یکی از محبوبترین نوشیدنی هایی که در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار میگیرد ، شربت پررتقال است. این شربت یکی از شناخته شده ترین نوشیدنی های بین المللیست که […]

مواد لازم برای تهیه شربت پرتقال

  • آب پرتقال 2 پیمانه
  • شکر 2 پیمانه
  • آب 2 پیمانه
  • پوست پرتقال 1 عدد

با فرا رسیدن فصل های گرم سال و افزایش تدریجی دمای هوا ، استفاده از نوشیدنی های خنک میوه ای رواج بسیاری پیدا میکند. یکی از محبوبترین نوشیدنی هایی که در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار میگیرد ، شربت پررتقال است. این شربت یکی از شناخته شده ترین نوشیدنی های بین المللیست که در تمام دنیا پراستفاده است. برای آموزش گام به گام چگونگی درست کردن شربت پرتقال با ما همراه باشید.

نحوه ی تهیه ی شربت پرتقال

برای شروع باید یک ظرف مناسب انتخاب کرده و به درون آن شکر و آب اضافه کنیم. سپس ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم و صبر می کنیم تا آب بجوشد. بعد از آن باید درجه شعله گاز را مقداری پایین بیاوریم و صبر کنیم تا مخلوط شکر و آب غلظت پیدا کند.

غلظت این مخلوط باید به حدی باشد که هنگامی که مقداری از آن را برداشته و دوباره به ظرف برمی گردانیم، سریعا سرازیر نشود. بعد از آماده شدن این مخلوط ظرف را از روی شعله گاز کنار گذاشته و صبر می کنیم تا دمای آن پایین بیاید.

اکنون باید پرتقال ها را به خوبی بشوییم و آب آن ها را بگیریم و از درون یک صافی رد کنیم. سپس مخلوط آب و شکری که از قبل آماده کرده ایم را به همراه آب پرتقال مخلوط کرده و هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

آموزش درست کردن شربت پرتقال اقتصادی و کم هزینه

در نهایت در صورت تمایل می توان با استفاده از رنده ، پوست پرتقال را ریز کرد و به شربت پرتقال خود افزود. دیگر نوشیدنی ما حاضر شده است و می توان به نسبتی که دوست دارید آن را به یک لیوان اضافه کنید و بر روی آن آب یخ بریزید و هم بزنید.

بهترین دستور تهیه شربت پرتقال در منزل

بازدید : 540 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.