کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سوشی

طرز تهیه سوشی

  • متوسط
  • ساده
  • 2 نفر
  • 40 دقیقه

یکی از معروفترین غذاها در دنیا سوشی میباشد که اصالت آن مربوط به کشور ژاپن است و در مناسبت های خاص معمولا از این غذا استفاده میکنند. برای اینکه ماهی به طور خام استفاده میشود و برای اینکه انگل نداشته باشد از فرایند یخ زدگی استفاده میکنند. شما به راحتی میتوانید سوشی را در منزل تهیه کنید و به عنوان فینگر فود در مهمانی ها خود برای پذیرایی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوشی

  • آووکادو : 1 عدد
  • خیار : 1 عدد
  • جلبک نوری : 1 بسته
  • ماهی بدون تیغ : 250 گرم
  • نمک : 1 قاشق چایخوری
  • شکر : 2 قاشق چایخوری
  • سرکه : 2 قاشق چایخوری
  • برنج : 1 لیوان

سوشی معروفترین و محبوبترین غذای ژاپنی میباشد که علاوه بر مردم ژاپن ، در تمام دنیا طرفدارزیادی دارد. سوشی به خوراک برنجی گفته میشود که مخلوطی از برنج پخته ژاپنی با چاشنی سرکه ، سبزیجات ، چندین گونه خوراک دریایی خام و تخم مرغ که به صورت سرد خورده میشود. تمام خوراکی های به کار رفته در این غذا همگی سرشار از پروتئین و مواد معدنی هستند که این مواد را معمولا با چاشنی سس سویا سرو میکنند با دستور پخت سوشی خوشمزه تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه سوشی با ماهی پخته و برنج

طرز تهیه سوشی خانگی

طرز تهیه سوشی خانگی - دستور پخت سوشی در منزل

در اولین مرحله باید برنج را بشویید و درون قابلمه به همراه 2 لیوان آب و کمی نمک ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برج کاملا بپزد حتی کمی نرم و چسبناک شود.

فر را روی دما 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و جلبک ها را درون سینی فر قرار دهید و اجازه دهید برای 20 دقیقه پخته و از حالت سفتی خارج شود.

درون کاسه ای سرکه ، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. برای این غذا باید حتما از ماهی بدون تیغ استفاده کنید ماهی را بعد از برش زدن (سعی کنید برش ماهی را خیلی نازک و با یک چاقوی بسیار تیز انجام دهید.) بشویید.
اگر ماهی خام با سلیقه و ضائقه شما جور نیست ، میتوانید پس از برش زدن ماهی ، تکه های آماده را آبپز کنید. البته مدت زمان آبپز کردن برش های نازک ماهی باید خیلی کوتاه باشد ، چراکه بافت ماهی بگونه ای است که خیلی زود شکل خود را از دست میدهد.

هویج را درون یک قابلمه کوچک به همراه آب برای 20 دقیقه بگذارید تا بپزد سپس خیار و آووکادو را برش بزنید و کنار بگذارید سعی کنید تمام برش های شما برای سبزیجات یک اندازه و هم شکل باشد.

بعد از اینکه جلبک و برنج شما پخته شد روی یک سطح صاف سلفون قرار دهید جلبک را روی سلفون بگذارید و از برنج روی جلبک پهن کنید.

مراحل طبخ سوشی در منزل

آووکادو ، هویج ، ماهی و خیار روی یک سمت برنج قرار دهید و از همان سمت آن را رول کنید.

آموزش سوشی ایرانی - سوشی پخته

آموزش رول کردن سوشی ، طرز پخت سوشی ژاپنی

بعد از رول کردن جلبک میتوانید با چاقو سوشی را برش بزنید و در ظرف مناسب سرو کرده و همراه مخلوط سرکه و شکر و یا سس سویا میل کنید.

دستور تهیه سوشی بدون جلبک - سوشی با ماهی پخته

بازدید : 951 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.