کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه رانی زرد آلو

طرز تهیه رانی زرد آلو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 1 نفر
  • 50 دقیقه

رانی نام تجاری نوعی نوشیدنی میوه ای است که در تهیه آن از تکه های میوه استفاده میشود. به دلیل نوآوری این شرکت در تهیه محصول مورد اشاره ، نام آبمیوه با تکه های میوه در کشورمان به رانی شهرت یافته و تقریبا همه با این نوع نوشیدنی آشنایی دارند. در ادامه به آموزش چگونگی […]

مواد لازم برای تهیه رانی زردآلو

  • زردآلو 100 گرم
  • شکر 2 قاشق چایخوری

رانی نام تجاری نوعی نوشیدنی میوه ای است که در تهیه آن از تکه های میوه استفاده میشود. به دلیل نوآوری این شرکت در تهیه محصول مورد اشاره ، نام آبمیوه با تکه های میوه در کشورمان به رانی شهرت یافته و تقریبا همه با این نوع نوشیدنی آشنایی دارند.
در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن رانی با طعم زرد آلو خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید زردآلو از میوه های پرطرفدار فصل های گرم است که میوه ای بسیار مقوی و پرخاصیت است. در رابطه با ماندگاری رانی زرد آلو می توان گفت که تا حدود دو ماه می توان آن را در داخل یخچال نگه داشت.

دستور تهیه رانی زرد آلو

برای شروع باید هسته های زرد آلو ها را در بیاوریم.سپس یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و بر روی شعله گاز می گذاریم.زردآلو ها را به آن اضافه می کنیم و بر روی آن ها آب اضافه می کنیم.دقت کنید که میزان آب حدود دو برابر زرد آلوها باید باشد.

دستور تهیه رانی زرد آلو - طرز تهیه نوشیدنی میوه ای

زرد آلو ها با درجه حرارت متوسط پخته می شوند و در این حین باید حباب های تشکیل شده بر روی آن را برداریم.بعد از پخته شدن زردآلو ها با استفاده از غذاساز و یا هر وسیله دیگری که در اختیار دارید زرد آلو ها را داخل همان آب به شکل پوره در آورید.هنگامی که به شکل پوره در آمد بر روی شعله گاز همچنان باقی خواهد ماند.

اکنون باید شکر را درون ظرف بریزیم و صبر می کنیم تا محتویات درون ظرف به جوش آیند.سپس وقتی که مواد به غلظت کافی رسید ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و به درون یک ظرف در دار منتقل می کنیم.نکته قابل توجه آن است که به دلخواه خود می توان غلظت رانی را کم و یا زیاد کرد.

شیشه حاویه رانی را یک شب تا صبح به حال خود رها می کنیم و بعد از گذشت این زمان و پایین آمدن دمای آن ظرف را داخل یخچال می گذاریم.برای استفاده ، نسبت یک به دو را با استفاده از آب لحاظ و سرو می کنیم.

آموزش نوشیدنی زردآلو - طرز تهیه رانی هلو

بازدید : 599 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.