کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 140 دقیقه

دنده کباب کرمانشاهی جزو دسته غذاهای مجلسی و اصیل ایران است. این غذای خوشمزه اصلی ترین غذای کرمانشاه محسوب میشود و بسیار طرفدار دارد. گوشت دهده گوسفندی از پشت بدن حیوان است و بسیار چرب میباشد. میتوانید به راحتی این غذا را در منزل تهیه نمایید و با ان از مهمان های خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه دنده کباب کرمانشاهی

  • گوشت دنده گوسفندی : 1 کیلو
  • رب گوجه فرنگی : 5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زعفران دم کرده : 3 قاشق غذاخوری
  • روغن : به میزان لازم
  • آبلیمو : 3 قاشق غذاخوری

دنده کباب یکی از غذاهای اصیل و سنتی کرمانشاه است که بسیار محبوب و پرطرفدار است و غیر از کرمانشاه در همه جای ایران مورد استقبال قرار گرفته است. دنده کباب کرمانشاه ثبت ملی شده و یک کباب قدمت دار است. تهیه دنده کباب بسیار ساده است و در صورتی که از پس هزینه تهیه گوشت بر آیید (!) به راحتی میتوانید آنرا در منزل تهیه نمایید و باقی مراحل چندان برایتان سخت نخواهد بود. برای این کباب باید از گوشت دنده گوسفندی استفاده کنید. با آموزش تهیه دنده کباب کرمانشاهی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه دنده کباب کرمانشاهی

در اولین مرحله برای تهیه دنده کباب باید گوشت گوشفندی را روی تخته کاملا پهن کنید و به صورت دراز جدا کنید و چند سیخ فلزی کبابی پهن را درون گوشت فرو کنید این کار برای این است که هم موقع پخت شکل ظاهری گوشت بهم نخورد و هم اینکه سیخ تحمل وزن گوشت را داشته باشد.

با پشت چاقو به گوشت ضربه بزنید تا کمی نازک و سبک شود البته مواظب باشید تا گوشت از هم باز نشود و ظاهر خود را از دست ندهد بعد از انجام این کار روی گوشت را با سلفون بکشید و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند.

ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید بعد از داغ شدن روغن رب گوجه فرنگی را درون تابه بریزید و به آن آبلیمو ، نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه از بین برود بعد از این کار ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

گوشت کبابی را از یخچال خارج کنید. ذغال ها را درون منقل بریزید و یکدست روشن کنید. یکدست روشن شدن ذغال ها بسیار مهم است زیرا باید یکسان حرارت به گوشت های کبابی برسد تا همه قسمت های گوشت پخته شود.

بعد از بور شدن ذغال ها گوشت دنده را روی منقل قرار دهید و با کمک یک برس مایه سس را روی گوشت بمالید و سیخ ها را برگردانید و روی دیگر گوشت را نیز سس بزنید. سعی کنید ذغال را باد نزنید تا گوشت مغز پخت شود.

بعد از پخته شدن گوشت دوباره سس روی کباب بمالید و در ظرف مورد نظر سرو کنید و همراه نان و مخلفات میل کنید.

آموزش درست کردن دنده کباب کرمانشاهی

بازدید : 498 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.