کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش گلابی

طرز تهیه خورش گلابی

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

خورش گلابی یکی از غذاهای فصلی و خوشمزه ایرانیه که علاوه بر مزه عالی از ظاهری زیبا نیز برخورداره مهمترین نکته پخت این خورش زمان اضافه کردن گلابی است که زیاد له نشود و ظاهر خود را حفظ کنید این غذا را با برنج و معمولا در وعده ناهار سرو میکنند.

مواد لازم برای تهیه خورش گلابی

  • گلابی : 6 عدد
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • ران یا سینه مرغ : 3 تکه
  • رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش : 2 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده : به میزان لازم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم

اگر ذائقه شما به سمت غذاهای متفاوت و ساده است میتوانید به پیشنهاد ما خورش گلابی را امتحان کنید. قطعا این خورش همانند قیمه یا فسنجان شناخته شده نیست اما طعم و مزه خوبی دارد و به عنوان یک خورش فصلی ، میتوانید آنرا درست کرده و با لذت میل کنید. این غذا علاوه بر مزه به دلیل داشتن گلابی از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است. میوه گلابی سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. با دستور پخت خورش گلابی تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه خورش گلابی در منزل

طرز تهیه خورش گلابی مجلسی

در اولین مرحله برای این غذای جذاب باید مرغ را بعد از شستن درون تابه با کمی روغن سرخ کنید در هنگام تفت مرغ کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

بعد از سرخ شدن یک طرف مرغ ، آن را برگردانید تا طرف دیگرش نیز کاملا سرخ شود کمی کره درون تابه بریزید بعد از کار ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

پیاز را نگینی و ریز خرد کنید تابه جداگانه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید همین که آب پیاز تبخیر شد زردچوبه و نمک را به پیاز اضافه کنید.

در این مرحله بعد از کاراملی شدن پیاز مرغ و رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و بگذارید همه مواد با هم تفت بخورد و بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

وقتی که رب گوجه رنگ باز کرد زعفران و 3 لیوان آب جوش اضافه کرده در تابه را بگذارید و 40 دقیقه زمان دهید که گوشت مرغ پخته شود و خورش شما جا بیوفتد.

گلابی را پوست گرفته و 4 قاچ کنید فقط دقت کنید چوب گلابی را جدا نکنید تا درون غذا ظاهر زیبای خود را حفظ کنید در ادامه در تابه گلابی را با کمی روغن تفت دهید تا گلابی کمی سبک شود.

در هنگام تفت کمی زعفران ، نمک و 1 قاشق آب لیمو ترش تازه بریزید و آن را از روی حرارت بردارید و نتظر بمانید تا مرغ پخته شود .

وقتی مرغ پخته شد گلابی را درون خورش بریزید سپس بعد از 10 دقیقه پخت خورش گلابی آماده شده و از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید.

نکته

گلابی را زود اضافه نکنید چون له میشود و ظاهر خود را از دست میدهد.

در انتها میتوانید برای تزئین کمی از خلال پسته استفاده کنید.

این خورش باید کم آب و غلیظ باشد برای همین زیاد آب اضافه نکنید.

در انتها خورش را مزه کنید و در صورت تمایل کمی شکر درون غذا بریزید.

بازدید : 329 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.