کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش بامیه

طرز تهیه خورش بامیه

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 160 دقیقه

خورش بامیه یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب است. این غذای لذیذ از خاصیت بالایی برخوردا میباشد. داخل بامیه مایع لزجی دارد که بسیار برای گوارش و هضم غذا مفید است. خورش بامیه را به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید و همراه برنج سرو کنید و با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

  • بامیه : 300 گرم
  • گوجه فرنگی : 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
  • سیر : 2 حبه
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • گوشت خورشتی : 400 گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم

خورش بامیه یکی از غذاهای خوشطعم و اصیل کشورمان است که در تمام ایران شناخته شده است. بامیه یکی از مهمترین سبزیجات مورد استفاده در کشور هند است که بسیار پرخاصیت و مفید برای بدن میباشد. منبع غنی از پتاسیم ، کلسیم و فیبر میباشد. این خورش خوشمزه را به راحتی میتوانید در منزل تهیه و با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید. در زمانی که بامیه در بازار موجود میشود میتوانید خریداری کنید و در فریزر ذخیره کنید. با آموزش تهیه خورش بامیه تا پایان همراه ما باشید.

آموزش تهیه خورش بامیه

آموزش تهیه خورش بامیه

در اولین مرحله برای تهیه خورش بامیه باید گوشت خورشتی را روی تخته خرد کنید اندازه های گوشت کاملا به سلیقه شما بستگی دارد زیاد بزرگ بودن تکه های گوشت هم ظاهری خوبی برای خورش شما ندارد هم دیرتر پخته میشود و زمان بیشتری از شما میگیرد. بعد از خرد کردن گوشت را بشویید و درون صافی بریزید.

مواد لازم برای خورش بامیه

پیاز را به همراه سیر پوست بگیرید و ریز خرد کنید قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید بعد از داغ شدن روغن سیر و پیاز را درون قابلمه بریزید و تفت دهید بعد از اینکه پیاز نرم شد کمی زردچوبه به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و گوشت تکه شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی گوشت گرفته شود.

طرز درست کردن خورشت بامیه

پوست گوجه فرنگی را بگیرید و ریز رنده کنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار گوجه فرنگی را درون دستگاه میکسر بریزید و کاملا پوره کنید. بعد از تغییر رنگ گوشت پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه از بین برود. سپس 4 لیوان آب جوش درون قابلمه روی مواد بریزید و در قابلمه را بگذارید تا مواد خورش به خوبی بپزد.

آموزش خورشت ایرانی - بهترین خورشت بامیه

در این هنگام که خورش روی حرارت ملایم در حال پختن است بامیه را شسته و سر و ته آنرا بگیرید این کار را به آرامی انجام دهید تا بامیه آسیب نبیند و از هم جدا نشود اگر بامیه از هم باز شود ظاهر بدی به خورش شما میدهد. بعد از شستن ، بامیه را با دستمال خشک کنید و درون تابه کمی تفت دهید این کار برای این است تا در هنگام پخت له نشود و ظاهر خود را حفظ کند.

بعد از گذشت حدود 2 ساعت که گوشت کاملا پخت بامیه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد در حال پخت اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه دیگر بپزد. بعد از جا اُفتادن خورش بامیه را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر سرو کنید و همراه برنج میل کنید.

بهترین دستور پخت خورش بامیه - خورشت خوشمزه ایرانی

بازدید : 356 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.