کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش باقلا قاتق گیلانی

طرز تهیه خورش باقلا قاتق گیلانی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 40 دقیقه

خورش باقلا قاتوق یک غذای اقتصادی و ساده ای میباشد.

مواد لازم برای تهیه خورش باقلا قاتوق

  • لوبیا کشاورزی:2 لیوان
  • تخم مرغ:2 عدد
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • زردچوبه:به میزان لازم
  • شوید:2 قاشق غذاخوری
  • سیر:4حبه

باقلا قاتق یک غذای محلی گیلانی بسیار پرطرفدار است. چه افراد بومی چه افراد غیر بومی خورش باقلا قاتق را درست میکنند و از خوردن ان در کنار خانواده لذت میبرند. همراه کوک یاب باشید با دستور پخت خورش باقلا قاتق گیلانی.

باقلا قاتق یا باقلی خورشت را معمولا همراه برنج سرو میکنند و البته معمولا شمالی ها برنج را بصورت کته پخت میکنند. باقلا قاتق را باقلا خورش و یا گل در چمن نیز میگویند. عنصر اصلی این خورش پاچه باقلا است اما در میتوان از لوبیا کشاورزی هم برای تهیه این غذا استفاده نمود. یک غذای کاملا لذیذ و دلچسب است که با شوید و تخم مرغ درست میشود. تهیه این خورش بسیار راحت است و زمان کمی از شما برای طبخ میگیرد.

طرز تهیه باقلا قاتق خوشمزه گیلانی

در اولین مرحله برای تهیه خورش باقلا قاتوق باید لوبیا کشاورزی را پاک کنید بشویید درون کاسه پر از اب به مدت 10 ساعت خیس کنید میتوانید در این مدت چند باری اب لوبیا کشاورزی را تعویض نمایید. در این خورش بهتر است از شوید خشک استفاده کنید ولی اگر از شوید تازه استفاده میکنید بعد از تمیز شستن ان را ریز خرد کنید هم میتوانید با چاقوی تیز این کار را انجام دهید و یا درون دستگاه بریزید و خرد کنید.

بعد از این که لوبیا کشاورزی خیس خورد درون صافی بریزید و ابکشی نمایید بعد پوست لوبیا را بگیرید.

سیر را پوست بگیرید ریز رنده کنید یا میتوانید با میکسر له کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن سیر را درون قابلمه بریزید و تفت دهید جوری تفت دهید که سیر خشک نشود بعد لوبیا کشاورزی را به سیر اضافه کنید و کمی زردچوبه به قابلمه اضافه کنید.

در این مرحله شوید ، نمک و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و تفت دهید بعد از انجام این کار چند لیوان اب جوش روی مواد بریزید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید خورش شما جا بیوفتد. در 10 دقیقه پایانی تخم مرغ را روی خورش بریزید.

بعد از اینکه خورش جا افتاد (یعنی نه زیاد سفت باشد نه زیاد ابکی)در ظرف مورد نظر ریخته و با برنج میل کنید.

باقلی قاتوق - اموزش باقلی خورشت اصیل گیلانی

بازدید : 318 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.