کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 120 دقیقه

خوراک لوبیا چیتی یک غذای کاملا ساده و اقتصادی میباشد و کاملا مفید است.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی

  • لوبیا چیتی:4 پیمانه
  • سیب زمینی:2 عدد متوسط
  • پیاز:2عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی:2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • زردچوبه:به میزان لازم

خوراک لوبیا چیتی یک غذای ساده ، بسیار پرخاصیت و همیشه در دسترس است که در هر 3 وعده میتوان آنرا میل کرد. امروز با دستور تهیه خوراک لوبیا چیتی همراه ما باشید.
لوبیا چیتی سرشار از فیبر ، آهن و پروتئین است. چیتی به معنای نقاشی شده است و ریشه اسپانیایی دارد. همیشه دسترسی به لوبیا چیتی امکان پذیر است و به راحتی میتوان ان را از بازار تهیه نمود.خیلی از افراد خوراک لوبیا را در وعده صبحانه میل میکنند زیرا بسیار مقوی و با انرژی بالاست.

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه

در اولین مرحله برای پخت خوراک لوبیا چیتی باید لوبیا را از شب قبل به مدت 15 ساعت خیس نمود. بعد از اینکه لوبیا را پاک کردید درون کاسه ای به همراه اب بریزید و بگذارید خیس بخورد این کار باعث میشود هم نفخ لوبیا از بین برود هم لوبیا کمی نرم میشود و از حالت خشکی در میاید.

لوبیا چیتی - اموزش خوراک لوبیا

پیاز را پوست بگیرید ریز و نگینی خرد کنید بعد از خرد کردن پیاز را کنار بگذارید.

بعد از اینکه لوبیا خیس خرد درون صافی بریزید و دوباره ابکشی نمایید بعد درون قابلمه بریزید و اب را اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت متوسط بجوشد بعد از اینکه آب به جوش امد و کمی کف کرد حرارت را خاموش کنید و لوبیا را درون صافی بریزید و دوباره ابکشی نمایید بعد از انجام این مرحله لوبیا را به همراه اب درون قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید.این کار برای این بود که کف لوبیا گرفته شود.
بعد از اینکه اب جوشید میتوانید پیاز خرد شده را به همراه زردچوبه و نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید تا بپزد.

تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن رب گوجه فرنگی را درون تابه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود بعد از تفت دادن رب را درون قابلمه و به مخلوط پیاز و لوبیا اضافه کنید.

سیب زمینی را پوست بگیرید به صورت نگینی و ریز خرد نمایید در این مرحله میتوانید سیب زمینی را درون قابلمه بریزید. حال در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد بپزد و جا بیوفتد. در زمان پخت چندباری به مواد سر بزنید هم بزنید و در صورت نداشتن آب کمی آب جوش اضافه کنید. در کل خوراک لوبیا نباید زیاد ابکی باشد.

اکنون خوراک لوبیا شما اماده میباشد در ظرف مورد نظر بریزید و در صورت تمایل روی آن کمی روغن زیتون و ابلیمو اضافه کنید.

دستور تهیه لوبیا - اموزش دزست کردن لوبیا چیتی

بازدید : 286 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.