کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه تورتیلای اسپانیایی (املت اسپانیایی)

طرز تهیه تورتیلای اسپانیایی (املت اسپانیایی)

  • اقتصادی
  • ساده
  • 12 نفر
  • 30 دقیقه

تورتیلای اسپانیایی یا همان املت تورتیلا یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها در دنیاست اصالت این غذا مربوط به اسپانیاست که بسیار محبوب است و در زمان کم میتوانید آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن یک غذای سالم لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه تورتیلای اسپانیایی

  • تخم مرغ : 8 عدد
  • سیب زمینی : 5 عدد متوسط
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • قارچ : 12 عدد
  • جعفری خرد شده :1/4 لیوان
  • پیازچه خرد شده : نصف لیوان
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

تورتیلای اسپانیایی که به آن املت نیز گفته میشود یک پیش غذای لذیذ و یک غذای نانی محسوب میشود که هم به صورت گرم و هم سرد سرو میشود و یک گزینه عالی و شیک برای پذیرایی خودمانی از مهمان ها ، پیک نیک و حتی جشن تولد است. پایه اصلی این غذا سیب زمینی و تخم مرغ است که با این اوصاف یک وعده غذایی کامل به حساب میاید. با دستور تهیه تورتیلای خوشمزه اسپانیایی تا پایان همراه کوک یاب باشید.

طرز تهیه تورتیلای خانگی

طرز تهیه تورتیلای خانگی

آموزش درست کردن ترتیلا - املت مخصوص اسپانیایی

در اولین مرحله برای تهیه این پیش غذا باید پیاز را نگینی خرد کنید و به ماهیتابه بعد از داغ شدن روغن اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا آب پیاز کشیده شود.

سیب زمینی را بعد از اینکه پوست گرفتید به صورت مربعی و یکدست قاچ کرده و در تابه ای جدا سرخ کنید لازم نیست سیب زمینی خیلی سرخ و برشته شود همین که از حالت سفتی خارج شود کفایت میکند.

میتوانید در املت از قارچ و یا گوجه فرنگی نیز استفاده کنید این کاملا سلیقه ای میباشد برای این کار قارچ را خلالی برش بزنید و با شعله بالا تفت دهید تا آب نندازد برای تیره نشدن قارچ از 1 قاشق آبلیمو استفاده کنید.

در این مرحله بعد از سرخ شدن پیاز و سیب زمینی آن ها را از روی حرارت بردارید و با هم ترکیب کنید تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با کمک چنگال تخم مرغ را بزنید تا مخلوط شود و از حالت لختگی خارج شود.

درون یک تابه تمیز کمی روغن بریزید همین که روغن داغ شد تخم مرغ را درون ماهیتابه ریخته بعد بلافاصله ترکیب پیاز ، سیب زمینی و قارچ را روی تخم مرغ بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

حرارت را ملایم کنید تا به آرامی پخته و تخم مرغ ببندد در صورت تمایل میتوانید کمی پیازچه خرد شده به املت اضافه کنید وقتی که تخم مرغ بست برای خارج کردن آن از یک بشقاب کمک بگیرید.

بشقاب را روی دهنه تابه قرار دهید و آن را روی بشقاب برگردانید سپس با جعفری خرد شده روی املت را تزئین نمایید.

دستور تهیه ترتیلای اسپانیایی خانگی - املت مخصوص

بازدید : 480 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.