کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

طرز تهیه ترشی قارچ و زیتون

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 30 دقیقه

ترشی قارچ و زیتون یکی از ترشی های بینظیر و خوشمزه میباشد. این ترشی را میتوان به راحتی و در زمان کم در منزل تهیه نمود و در کنار غذا بهترین چاشنی میباشد. البته ترشی به دلیل داشتن سرکه تحریک کننده معده است باید در مصرف ترشی زیاده روی نکرد.

مواد لازم برای تهیه ترشی قارچ و زیتون

  • قارچ : 300 گرم
  • زیتون : 1 پیمانه
  • روغن زیتون : 4 قاشق غذاخوری
  • سیاه دانه : 1 قاشق مربا خوری
  • سیر : 2 حبه
  • نمک : 2 قاشق چایخوری
  • سرکه : به میزان لازم

اگر به دنبال یک ترشی جذاب و جدید هستید ما به شما ترشی قارچ و زیتون را پیشنهاد میکنیم. ترکیب مزه زیتون و قارچ طعمی خاص را به وجود آورده که یکی از گزینه های عالی چاشنی در کنار غذاست. بهتر است ترشی قارچ و زیتون را در منزل تهیه نمایید چون ترشی های تولید کارخانه از مواد نگه دارنده استفاده میشود و این برای سلامتی مضر است. با دستور تهیه ترشی قارچ و زیتون تا پایان همراه ما باشید.

ترشی قارچ و زیتون ، طرز درست کردن ترشی قارچ

آموزش درست کردن ترشی قارچ و زیتون

در اولین قدم برای تهیه ترشی قارچ و زیتون باید قارچ را سریع آبکشی نمایید تا به خود آب نگیرد بعد به کمک یک چاقوی تیز پوست قارچ را جدا کنید کافیست چاقو را زیر کلاهک قارچ بندازید و راحت پوست گرفته میشود. سعی کنید برای این ترشی از قارچ های ریز استفاده کنید که دیگر به خرد کردن نیازی نباشد اما اگر قارچ ریز نبود در صورت تمایل خلالی یا مربعی خرد کنید.

درون قابلمه مورد نظر آب بریزید اجازه دهید تا آب بجوشد بعد از جوشیدن قارچ را به همراه کمی آب لیمو ترش درون قابلمه بریزید و بعد از 4 دقیقه قارچ ها را از صافی رد کنید و به سرعت درون کاسه آب سرد بریزید این کار باعث میشود به قارچ ها شوک وارد میشود و تازه باقی میماند.

در این مرحله نوبت جدا کردن هسته زیتون میباشد این کار را با دقت انجام دهید تا تمام هسته ها جدا شود. میتوانید بعد از جدا کردن هسته زیتون به صورت حلقه ای خرد کنید یا به همان شکل درسته درون ترشی استفاده کنید این کار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

بعد از هسته گیری ، زیتون را درون کاسه ریخته سیاه دانه ، قارچ خشک شده ، نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به کاسه اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

شیشه ترشی را تمیز بشویید و کاملا خشک نمایید تا مواد ترشی درون شیشه کپک نزند. مواد را درون شیشه بریزید و سرکه را به مواد اضافه کنید برای این ترشی از سرکه سفید استفاده کنید. ترشی را تا حدی بریزید که کامل روی مواد را بپوشاند. درون یخچال به مدت 3 هفته قرار دهید.

بعد از گذشت 3 هفته ترشی قارچ و زیتون آماده سرو میباشد.

آموزش درست کردن ترشی قارچ و زیتون ، دستور آماده سازی ترشی قارچ و زیتون

بازدید : 578 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.