کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشک آلبالو

طرز تهیه ترشک آلبالو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 9 نفر
  • 160 دقیقه

ترشک آلبالو یکی از ترشک های بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که با ضائقه بیشتر مردم سازگار می باشد. فصل میوه آلبالو ، تابستان و بهار است که زمان خوبی برای درست کردن این ترشک است. پیشنهاد ما به شما این است که این ترشک را در منزل درست کنید زیرا هم خوشمزه تر […]

مواد لازم برای تهیه ترشک آلبالو

  • آلبالو 1.5 کیلوگرم
  • نمک 2 قاشق غذاخوری
  • نبات 50 گرم
  • آب 1 لیتر
  • جوهر لیمو 1 قاشق مرباخوری

ترشک آلبالو یکی از ترشک های بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که با ضائقه بیشتر مردم سازگار می باشد. فصل میوه آلبالو ، تابستان و بهار است که زمان خوبی برای درست کردن این ترشک است. پیشنهاد ما به شما این است که این ترشک را در منزل درست کنید زیرا هم خوشمزه تر است نسبت به ترشک های آماده بیرون و هم بسیار سالم تر که در بین کودکان هم بسیار پرطرفدار است. در ادامه با ما باشید که می خواهیم به آموزش چگونگی درست کردن این ترشک خوش طعم بپردازیم.

طرز تهیه ترشک آلبالو

در شروع کار باید یک ظرف را برداشته و به درون آن آب اضافه کنیم و بر روی شعله گاز بگذاریم و صبر کنیم تا به جوش بیاید.بعد از جوش آمدن آب نمک را درون ظرف می ریزیم.

در قسمت بعد باید جوهر لیمو را درون ظرف بریزید.دقت کنید که استفاده از جوهر لیمو برای دادن رنگ بهتر ترشک و همچنین بیشتر کردن ماندگاری آن می باشد.بعد از آن نبات را درون ظرف می ریزیم.در این قسمت اگر تمایل دارید که ترشک شما ترش باشد امکان حذف کردن نبات می باشد.

بعد از آن که چوب های آلبالوها را از آن ها جدا کردیم و آلبالوها را به خوبی شستیم آن ها را به درون ظرف منتقل می‌کنیم.لازم است هنگام جوشیدن محتویات جهت شمایل زیباتر کف رویی آن را برداریم.حدود ۲ ساعت از زمان باید بگذرد که محتویات درون ظرف به غلظت مناسب برسد.

میوه آلبالو - اموزش ترشک میوه ای

در قسمت آخر باید صبر کنیم تا محتویات پس از آن که از روی شعله گاز برداشته شدند دمایشان پایین بیاید و آن ها را به درون یک نایلون منتقل می کنیم یا یک ظرف در دار برای نگهداری ترشک برداریم و بعد از آن جهت نگه داری برای بلند مدت آن را در فریزر قرار می دهیم.

دستور تهیه ترشک آلبالو در خانه

بازدید : 449 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.