کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه بیسکوئیت لیدی فینگر خانگی

طرز تهیه بیسکوئیت لیدی فینگر خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 40 دقیقه

آموزش پخت بیسکوئیت لیدی فینگر خانگی به شیوه ساده ، سریع و کم هزینه

مواد لازم برای تهیه بیسکوئیت لیدی فینگر

  • تخم مرغ 2 عدد
  • وانیل یک دوم قاشق چایخوری
  • شکر 50 گرم
  • آرد 60 گرم

مواد لازم برای آماده سازی تاپینگ بیسکوئیت لیدی فینگر

  • پودر قند به میزان لازم

اگر به دنبال این هستید که در کنار نوشیدنی گرم مورد علاقتان چیزی میل کنید ما به شما طرز تهیه بیسکوئیتی بسیار خوش طعم را یاد میدهیم. لیدی فینگر که بخاطر شکل خاصش به این اسم نامگذاری شده ، یک بیسکوئیت معروف در سطح جهان است. از این بیسکوئیت در تهیه دیر معروف ایتالیایی تیرامیسو نیز استفاده میشود. با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما را با طرز تهیه لیدی فینگر آشنا کنیم.

دستور پخت بیسکویت لیدی فینگر

در شروع کار احتیاج هست که سفیده و زرده تخم مرغ از هم جدا شوند. پس از انجام این کار سفیده را درون ظرفی میریزیم و شکر را به آن اضافه میکنیم. حتما به این موضوع دقت داشته باشید که شکر و سفیده تخم مرغ را خیلی خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

جدا کردن سفیده از زرده تخم مرغ

هم زدن را به مدت 5 دقیقه ادامه میدهیم. چیزی که مشاهده میکنیم این است که این مخلوط افزایش حجم داده و به گونه ای است که اگر ظرف را برعکس کنیم محتویات داخل ظرف به بیرون ریخته نمیشوند. حال زرده تخم مرغی که از قبل از سفیده تخم مرغ جدا کرده بودیم را به همراه وانیل و آرد به ظرفی دیگر منتقل میکنیم.

سفیده و شکر - اموزش لیدی فینگر

این محتویات را مخلوط میکنیم و زمانی دست از این کار برمیداریم که به رنگ کرم که رنگ مطلوب ما است دربیاید. این مخلوط را به مخلوط قبلیمان یعنی سفیده تخم مرغ و شکر می افزاییم و برای اینکه مخلوط نهایی را هم بزنیم و از حجم سفیده تخم مرغ کم نشود با لیسک این کار را انجام میدهیم.

اکنون نوبت اضافه کردن آرد است. دو بار آن را درون ظرفی مناسب الک کرده و  بار سوم این کار را بر روی محتویاتی که از قبل آماده کرده ایم انجام میدهیم تا آرد به تدریج به موادمان اضافه شود و در ادامه مخلوطمان را خوب هم می زنیم تا یک دست شوند.
اکنون باید فر را داغ کنیم ، برای اینکار فر را بر روی دمای 190 درجه سانتی گراد تنظیم میکنیم.

مخلوط نهاییمان را در قیف ماسوره ای میریزیم و آن را از بالا به پایین در ردیف های موازی هم بر روی کاغذ روغنی که از قبل بر روی سینی فر پهن کرده ایم قرار میدهیم. قبل از قرار دادن سینی درون فر پودر قند را الک کرده و بر روی محتویات داخل سینی میریزیم.

محل گذاشتن سینی فر در ردیف وسط است و مدت زمان لازم برای پخت کامل بیسکوییت لیدی فینگر 10 دقیقه میباشد. پس از خارج کردن سینی و سرد شدن بیسکوئیت هایمان میتوانیم به هر شکل و با هر چیزی که دوست داریم سرو کنیم و با یک نوشیدنی گرم نوش جان کنیم.

بیسکوییت لیدی فینگر خانگی

بازدید : 376 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.