کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه اشکنه اسفناج

طرز تهیه اشکنه اسفناج

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 45 دقیقه

اشکنه ی اسفناج یکی از غذا های ایرانی و سنتی هست که برای درست کردنش نیاز به اسفناج ، تخم مرغ ، پیاز ، سیب زمینی و چند قلم ادویه داریم. این غذا یک غذای راحت هست که برای وقت هایی که زمان کافی برای غذا درست کردن ندارین گزینه مناسبی هست و می تونین […]

مواد لازم برای تهیه اشکنه ی اسفناج

  • سیب زمینی 2 عدد
  • اسفناج خرد شده 1 پیمانه
  • آرد 1 قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ 4 عدد
  • فلفل سیاه ، نمک ، زرد چوبه به مقدار لازم

اشکنه ی اسفناج یکی از غذا های ایرانی و سنتی هست که برای درست کردنش نیاز به اسفناج ، تخم مرغ ، پیاز ، سیب زمینی و چند قلم ادویه داریم.
این غذا یک غذای راحت هست که برای وقت هایی که زمان کافی برای غذا درست کردن ندارین گزینه مناسبی هست و می تونین توی کم ترین زمان درستش کنید و به همراه نان تازه سرو کنید.

دستور پخت اشکنه ی اسفناج

برای درست کردن اشکنه ی اسفناج ابتدا که اسفاج ها رو شستیم و گذاشتیم آب اضافه اش کشیده شد سپس اسفناج ها رو خرد کرده و به همراه یک فنجان آب داخل قابلمه و روی حرارت قرار می دیم تا بپزه و در این فاصله می ریم سراغ درست کردن پیاز.
پیاز رو که پوست گرفته و خرد کردیم داخل تابه به همراه کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار داده و تفت می دیم تا سرخ بشه وقتی که پیاز سرخ شد اسفناج رو چک می کنیم که پخته شده باشه و بعد اون رو به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.

در این مرحله 1 قاشق غذا خوری آرد رو به مواد اضافه کرده و ترکیب می کنیم و سپس فلفل سیاه و نمک و زردچوبه رو هم به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم و سپس 3 لیوان آب به مواد اضافه کرده و درب ظرف رو می گذاریم تا به جوش بیاد.
سپس سیب زمینی که نگینی خرد کرده بودیم رو به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سیب زمینی ها بپزن و بعد پختن سیب زمینی ها تخم مرغ ها رو شکسته و به غذا اضافه می کنیم اما هم نمی زنیم و درب ظرف رو می گذاریم تا با حرارت ملایم بجوشه و تخم مرغ ها خودش رو بگیره و بعدش اشکنه ی اسفناج ما آماده هست.

بازدید : 209 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.